بومی سازی کیت ژنتیک و دستگاه هموژنایزر در سم شناسی

مدیرکل پزشکی قانونی استان مرکزی خبر داد: خوشبختانه توانستیم کیت ژنتیک را جهت مقابله با این تحریم بومی سازی کنیم که با بومی سازی مشکل کیت ژنتیک حل شد، همچنین دستگاه هموژنایزر در سم شناسی نیز بومی سازی شده است.

 به گزارش اخبار روزانه مرکزی،مهدی علیزاده مهاجر گفت: در سطح استان مرکزی ۸ مرکز فعال پزشکی قانونی وجود دارد که در حوزه های آزمایشگاه آسیب شناسی بالینی، آزمایشگاه سم شناسی بالینی و تالار تشریح و اداره کمیسیون ها، آماده ارائه خدمات هستند.

وی افزود: در بخش معاینات در سال گذشته نسبت به سال ماقبل ۸ درصد رشد ایجاد و بالغ بر ۳۲ هزار ۴۰۰ پرونده تشکیل شده، تمامی پرونده های بالینی با ۵۹ هزار و ۴۴۵ فقره ۱۲ درصد رشد، پرونده های ارجاع شده به واحد پزشکی ۵ درصد رشد، پرونده کار شده در آزمایشگاه ۵ درصد رشد و پرونده های واحد متوفیان ۶ درصد رشد داشته است.

علیزاده با اشاره به زمان رسیدگی پرونده ها در واحدهای اداره پزشکی قانونی بیان کرد: معاینات پزشکی از ۴۹ دقیقه در سال ۹۹ به ۴۸ دقیقه در سال ۱۴۰۰، رسیدگی در کمیسیون ها از ۲۱ روز به ۱۹ روز، رسیدگی به متوفیان از ۶۹ روز به ۶۳ روز، رسیدگی به آزمایشگاه سم شناسی از ۴۴ روز به ۳۶ روز و رسیدگی به پرونده های آزمایشگاه پاتولوژی از ۴۳ روز به ۳۰ روز کاهش داشته است.

وی ادامه داد: در استان مرکزی در حال حاضر تنها ۳۰ درصد چارت سازمانی فعال است و به سبب مشکلات و عقوبت کار در سازمان، تمایل فعالیت در سال زمان پایین است، بر این اساس نگران ریزش نیروها هستیم و باید افزایش انگیزه در بین نیروهای جوان افزایش یابد.

مدیرکل پزشکی قانونی استان مرکزی اضافه کرد: در سطح شهرستان‌ها به جز ساوه و خمین مرکز تملیکی وجود ندارد و فقط مرکز خمین ایده آل است. این نبود مرکز تملیکی چالش جدی پزشک قانونی استان محسوب می شود، البته در حال حاضر یک پروژه در ساوه در حال اجراست اما با توجه به اینکه تزریق منابع مالی اندک است، عملا پیشروی پروژه مناسب نیست.

 

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.