۱۷ نقطه حادثه خیز در جاده‌های استان مرکزی

فرمانده پلیس راه فرماندهی انتظامی استان مرکزی خبرداد: در حال حاضر ۱۷ نقطه حادثه خیز در جاده‌های استان مرکزی وجود دارد که این آمار در سال گذشته، ۱۸ مورد بود و از سال گذشته تاکنون تنها یک نقطه رفع شده است.

به گزارش اخبار روزانه استان مرکری، سرهنگ محمد پورشمس در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت :به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر در کشورهای پیشرو مانند سوئد و آلمان به ترتیب ۲.۴۹ نفر و ۳.۵۴ نفر فوتی بر اثر سانحه رانندگی است.

وی افزود: محورهای مواصلاتی استان ۶۴۰۰ کیلومتر است که از مجموع این راه‌ها محورهای آزادراهی ۲۲۴ کلیومتر، معادل ۴ درصد، بزرگراه ۴۸۲ کیلومتر معادل ۷ درصد، و راه‌های روستایی نیز ۷۰ درصد بالغ بر ۴ هزار و ۴۵۶ را تشکیل می‌دهند.

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان مرکزی بیان کرد: با توجه به وضعیت راه‌های استان که در مرکز کشور است و تردد خودروها در بسیاری از شهر ها و استان‌ها از این مسیر صورت می‌گیرد به طور میانگین روزانه ۵۰۰ هزار ثبت می‌شود، البته در روزهای تعطیل ترددها بیشتر است.

وی با بیان اینکه در ایام نوروز از نظر تردد استان مرکزی در رتبه سوم کشور قرار دارد ادامه داد: سهم تصادفات برون‌شهری در استان بیشتر از درون‌شهری است.

پور شمس با بیان اینکه در سه ماه ابتدای سال ۳ هزار و ۶۸۰ فقره تصادف رخ داده گفت: در این مدت نسبت به مدت مشابه ۲۷ درصد مجروحین افزایش داشته اند.

وی یادآور شد: مجموع تصادفات در محورهای مواصلاتی استان ۵۸ درصد افزایش داشته اما خوشبختانه تصادفات منجر به فوت ۹ درصد کاهش داشته است.

او گفت: سهم محورهای اصلی از موارد فوتی در تصادفات ۲۱ درصد، محورهای فرعی ۲۰ درصد، آزادراه ۱۹ درصد و روستایی ۱۴ درصد بوده است.

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان مرکزی ادامه داد: راه‌ها، وسایل نقلیه و انسان سه عامل مهم در تصادفات هستند، بر اساس سیستم خودرو، سهم پراید و پژو در تصادفات ۲۹ و ۱۷ درصد بوده است.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.