افتتاح مرکز تحقیقات سالمندی استان مرکزی طی سال جاری

مدیرکل بهزیستی استان مرکزی از راه اندازی و افتتاح نخستین مرکز تحقیقات سالمندی در این استان خبر داد و گفت: این مرکز در راستای تحقیق و پژوهش پیرامون سلامت دوران سالمندی فعالیت خواهد کرد.

به گزارش اخبار روزانه استان مرکزی، بهروز رفیعی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار داشت: اقدامات نهایی برای راه اندازی و افتتاح مرکز تحقیقات سالمندی استان مرکزی در دست انجام است و طی سال جاری مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

وی افزود: در حال تجهیز این مرکز به امکانات مورد نیاز هستیم و این مرکز در زمینه تحقیق و پژوهش پیرامون زندگی سالم در دوران سالمندی و بهداشت و تغذیه صحیح سالمندان فعالیت خواهد کرد.

مدیرکل بهزیستی استان مرکزی تصریح کرد: اقدامات لازم برای تامین نیرو نیز برای این مرکز صورت گرفته و هم اکنون در مراحل نهایی آماده سازی برای افتتاح و بهره برداری قرار دارد.

رفیعی بیان داشت: مرکز تحقیقات مراقبت های سالمندی به عنوان زیرساختار و کانونی برای توسعه دانش در گستره مراقبت از سالمندان و نیز تبادل آرا و نظرات علمی، تاسیس خواهد شد.

وی با بیان اینکه سلامت اجتماعی سالمندان، تاثیر زیادی بر سلامت جسمی و روانی آنان دارد، افزود: اگر ارتباطات سالمند با خانواده و جامعه دچار اختلال شود، سلامت جسمی و روانی او نیز به خطر می افتد و آغاز بروز مشکلات جسمی و بیماری‌های گوناگون در وی خواهد بود.

مدیرکل بهزیستی استان مرکزی عنوان کرد: افسردگی در سالمندان عامل به وجود آمدن مشکلات دیگر است و فرد را مستعد بیماری های جسمی نیز می کند، بنابراین لازم است بهداشت و سلامت دوران سالمندی و همچنین تغذیه و شیوه زندگی این قشر مورد بررسی و تحقیق قرار گیرد.

رفیعی با اشاره به مراکز توانبخشی بهزیستی در سطح استان گفت: در حال حاضر ۳۶ مرکز حمایتی و توانبخشی روزانه و شبانه در استان مرکزی زیر نظر بهزیستی فعالیت دارند و یک هزار و ۶۵۰ نفر از خدمات این مراکز بهره مند می شوند.

وی خاطرنشان ساخت: طی سال جاری به ۸۵۸ نفر از مددجویان بهزیستی کمک هزینه اعطا شده که شامل کمک هزینه های پرستاری معلولان، کمک هزینه تحصیلی دانشجویی و دانش آموزی و کمک هزینه خرید وسایل توانبخشی بوده است.

مدیرکل بهزیستی استان مرکزی در بخش دیگر صحبت های خود گفت: استان مرکزی در نیمه دوم تیرماه سال جاری میزبان چهارمین جشنواره منطقه ای معلولین «آفتاب» است.

رفیعی اظهار داشت: این جشنواره از ۲۱ تا ۲۴ تیرماه سال جاری به میزبانی اراک و با حضور استان‌های البرز، اصفهان، چهار محال و بختیاری، قم، تهران و مرکزی با موضوع معلولیت برگزار خواهد شد.

وی خاطرنشان ساخت: چهارمین جشنواره منطقه ای معلولین «آفتاب» در سه بخش‌ تئاتر خیابانی، تئاتر صحنه‌ای و تئاتر کودک و نوجوان برگزار می‌شود.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.