تمهیدات ویژه راه آهن اراک برای ایام تعطیلات تابستان

مدیرکل راه آهن اراک بابیان اینکه خدمات راه‌آهن اراک افزایش می‌یابد از تمهیدات ویژه راه آهن اراک برای ایام تعطیلات تابستان خبر داد.

به گزارش اخبار روزانه استان مرکزی، جلال‌الدین کوکناردر گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اراک، با توجه به شروع فصل تابستان و افزایش مراجعین به این سازمان برای تهیه بلیط اظهار داشت: بلیط قطارهای مسافربری در تابستان، در تمام محورها افزایش قیمت نداشته و در روزهایی که زمان پیک قطارها نباشد به مراجعینی که قصد استفاده جمعی از این وسیله را دارند حدود ۱۵ تا ۲۰درصد تخفیف تعلق می‌گیرد.

وی ادامه داد: بیشترین متقاضی بلیط در این ایام برای دریافت بلیط مکان‌های زیارتی، به ویژه مشهد مراجع می‌کنند و تردد در مسیر رفت‌وبرگشت این مناطق برای ما مقدور است.

مدیرکل راه‌آهن استان مرکزی افزود: درحال حاضر دو قطار خلیج و بنیاد عهده دار تردد مسافران هستند که قیمت تردد با این دو وسیله به لحاض امکانات و کیفیت متفاوت بوده و ضریب اشغال هردو نوع روزانه بالای ۹۰ درصد است.

کوکنار عنوان کرد: اداره راه‌آهن برای اعزام کاروان‌ها، راهیان نور و اعزام به دیگر نقاط کشور مشکل خاصی ندارد و سعی براین دارد که شرایط رفاهی، امنیتی و واجبات درحین سفر را به بهترین نحو ارائه دهد.

وی با تاکید به تغییر نکردن نرخ بلیط گفت: قیمت بلیط‌ها با توجه به کفیت و نوع قطار تعیین می‌گردد و در روزهای خاص تخفیف نیز در نظر گرفته شده است.

مدیرکل راه‌آهن استان مرکزی تصریح کرد: با توجه به اینکه بیشترین مراجع‌کننده را برای تهیه بلیط سفر به مشهد داشته‌ایم، نرخ بلیط‌ در هر سفر رفت با قطار خلیج‌ فارس ۷۵۰ هزار ریال و نرخ تهیه بلیط برگشت نیز به همین صورت است.

کوکنار ادامه داد: نرخ تهیه بلیط سفر به مشهد مقدس با قطار بنیاد در هر مسیر رفت و برگشت یک میلیون ریال بوده و نرخ کلی برای سفر رفت و برگشت با این قطار، ۲ میلیون ریال است.

وی افزود: قطار بنیان نسبت به قطار خلیج‌فارس جدیدتر بوده و از امکانات رفاهی و خدماتی بیشتری برخوردار است، قطار خلیج‌ فارس ۴ تخته بوده و به دلیل قدیمی‌تر بودن نسبت به قطار بنیان قیمت کمتری برای تردد دارد.

مدیرکل راه‌آهن استان با توجه به قیمت‌گذاری بلیط‌ها و امکانات رفاهی عنوان کرد: در حوزه تردد ریلی شرکت‌های متفاوتی فعالیت دارند و هر شرکت قادر است با مقیاس خدمات‌رسانی و شرایط رفاهی و امکانات قطار و تخفیفات در نظرگرفته شده قیمت مقرر کند اما نرخ اصلی از طریق مرکز برای ما تصویب می‌شود.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.