تاکید استاندار مرکزی بر تشکیل کرسی های آزاد اندیشی در دانشگاه ها

به گزارش اخبار روزانه استان مرکزی و به نقل از ایرنا ، محمود زمانی قمی شامگاه چهارشنبه در نشست شورای هماهنگی دانشگاه های استان مرکزی افزود: مسوولان و کارگزاران نظام باید از کرسی های آزاد اندیشی در دانشگاه ها استقبال کنند چرا که در بسیاری از مواقع دیدگاه ها و نقطه نظرات این قشر از جامعه راهگشای مشکلات اقتصادی و اجتماعی است.
وی حفظ ارزشهای ناب اسلامی را در گروی گفت و گوها و ارائه نقطه نظرات اقشار مختلف مردم به خصوص دانشجویان و اساتید دانشگاه ها دانست و ادامه داد: بر اساس کتب تاریخ اسلام و مذهب مقدس تشیع، امام صادق(ع) از بحث و گفت و گو با مخالفانشان استقبال می کردند و هیچ گاه با این افراد تند خویی و بد اخلاقی نمی کردند.
استاندار مرکزی بر منع دخالت دستگاه های اجرایی در امور دانشگاه ها تاکید کرد و گفت: همه مسوولان و روسای دانشگاه ها از افراد فرهیخته و قابل اعتماد نظام مقدس جمهوری اسلامی و دولت تدبیر و امید هستند و توانایی اداره دانشگاه های خود را دارند.
وی اظهار کرد: باید به جوانان نخبه فرصت داد تا ایده های خود را در بخش های صنعتی، تولیدی و کشاورزی به منصه ظهور برسانند و تفکر سازنده با برنامه محوری گره خورده و توسعه متوازن را ایجاد کند.
زمانی قمی بیان کرد: استان مرکزی از گذشته های بسیار دور نخبگان و فرهیختگان نامداری را در عرصه های مختلف اجتماعی، صنعتی، نظامی، ادبی و سیاسی به جامعه ایران اسلامی ارائه داده است بنابراین مسوولان دانشگاه های استان باید نخبه پروری و استعداد یابی را سرلوحه امور خود قرار دهند.
وی با بیان اینکه دانشگاه ها در خط مقدم جبهه اقتصادی و فرهنگی دشمنان قرار دارند، عنوان کرد: دشمنان ایران اسلامی با بررسی حوزه های فرهنگی، علمی، اقتصادی و سیاسی کشور با تشکیل اتاق فکرهای متعددی برای ضربه زدن به نظام اسلامی وارد عمل شده اند که این مهم مسوولیت دانشگاه های نقاط مختلف کشور را سنگین تر کرده این قشر از جامعه باید خود را به علم و فن آوری روز دنیا تجهیز کرده در راستای آبادانی ایران اسلامی گام های اساسی بردارند.

***ترویج فرهنگ پژوهش نیاز اساسی دانشگاه های استان است
معاون سیاسی و امنیتی استانداری استان مرکزی نیز در این نشست ترویج فرهنگ پژوهش را نیاز اساسی دانشگاه های استان عنوان کرد و گفت: مسوولان و روسای دانشگاه های باید این فرهنگ را در دانشگاه ها نهادینه کنند.
شکرالله حسن بیگی بیان کرد: پژوهش گامی است که محقق برای شفاف سازی مسئله ای مبهم برمی دارد تا پاسخی دقیق و منطقی برای حل آن بیابد، بنابراین با نهادینه شدن فرهنگ پژوهش، دانشگاه های استان چهره تخصصی و علمی تری به خود می گیرند.
وی ادامه داد: یکی از عوامل اصلی برای پیشرفت و توسعه جوامع در دنیای امروز، دستیابی به علوم نوین و بومی سازی آن است که به طور قطع تحقیق و پژوهش کلیدی ترین راهکار تحقق این امر خواهد بود.
معاون سیاسی و امنیتی استانداری استان مرکزی حمایت از تشکل های قانونی را وظیفه روسای دانشگاه ها دانست و گفت: این افراد با مجوز رسمی و براساس اصول و موازین انقلاب اسلامی فعالیت می کنند بنابراین هر گونه برخورد با این تشکل ها منع قانونی دارد.
وی با یادآوری هفتم اسفند ماه سال جاری و برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری گفت: دانشگاه ها یکی از اهداف نامزدهای انتخاباتی برای کسب رای است و روسای دانشگاه ها از اساتید فرهیخته خود دعوت کنند تا در انتخابات شرکت کرده تا بتوانیم مجلسی علم گرا و فرهیخته داشته باشیم.
حسن بیگی دفاتر دانشگاه و صنعت را در دانشگاه ها کم کار دانست و گفت: بالندگی و توسعه اقتصادی استان در گروی تعامل سازنده بین صنعت و دانشگاه است.

*** یکصد و ۱۷ هزار و ۴۴۵ نفر در دانشگاه های استان مرکزی ثبت نام کردند
دبیر شورای هماهنگی دانشگاه های استان مرکزی نیز در این نشست گفت: یکصد و ۱۷ هزار و ۴۴۵ نفر در سال تحصیلی جاری در ۸۱ دانشگاه این استان ثبت نام کردند.
غلامرضا فتح آبادی با بیان اینکه ۴۴ درصد این دانشجویان دختر و بقیه پسر هستند، افزود: ۶۲ درصد همه دانشجویان دانشگاه های استان بومی و بقیه غیر بومی هستند.
وی، رشته حسابداری را با جذب ۱۱ هزار و ۶۱۹ دانشجو پر طرفدار ترین رشته تحصیلی دانشگاه های استان معرفی کرد و گفت: رشته های مدیریت، کامپیوتر، برق، عمران، روانشاسی، معماری، حقوق، مکانیک و صنایع به ترتیب ۹ رشته پر دانشجوی دانشگاه های این استان هستند.
تشریح فعالیت های دانشگاه علمی و کاربردی در شورای اداری استان، تشکیل نشست هیات امنای دانشگاه فرهنگیان و معرفی نخبگان دانشگاهی مهمترین مصوبات این نشست بود.
دانشگاه های استان مرکزی ۲۱ شهریور ماه جاری همزمان با نقاط مختلف کشور فعالیت خود را آغاز کردند.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.