مدیرکل اطلاعات استان مرکزی: دستگاه ها در مسیر تحقق اقتصاد مقاومتی گام بردارند

مدیرکل اطلاعات استان مرکزی گفت: همه دستگاه‌ها باید در زمینه تحقق اهداف سیاست‌های اقتصاد مقاومتی با جدیت ورود و در این زمینه از تمامی ظرفیت‌های موجود استفاده کنند.

به گزارش اخبار روزانه استان مرکزی و به نقل از خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، رضایی مدیرکل اطلاعات استان مرکزی ظهر دیروز در نشست بررسی عملکرد بانک های استان مرکزی که در استانداری مرکزی برگزار شد، با بیان اینکه دستگاه ها در مسیر تحقق اقتصاد مقاومتی گام بردارند، اظهار داشت: همه دستگاه‌ها باید در زمینه تحقق اهداف سیاست‌های اقتصاد مقاومتی با جدیت ورود و در این زمینه از تمامی ظرفیت‌های موجود استفاده کنند.

تحقق اهداف سیاست‌های اقتصاد مقاومتی

مدیرکل اطلاعات استان مرکزی با بیان اینکه پرداخت تسهیلات به واحدهای صنعتی سبب رفع مشکلات آنان می شود، اظهار داشت: راهبرد کلان اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل مراحل مختلفی دارد که پرداخت تسهیلات به واحدهای صنعتی برای رفع مشکل تولید و افزایش رونق اقتصادی گام مهمی از آن به شمار می رود.

مدیرکل اطلاعات استان مرکزی با بیان اینکه تحقق اهداف سیاست‌های اقتصاد مقاومتی شامل مراحل و بخش‌های مختلفی است، خاطر نشان کرد: یکی از مهم‌ترین این بخش‌ها اعطای تسهیلات به واحدهای صنعتی دارای مشکل بوده که باید با جدیت دنبال شود تا بتوانیم این شرایط را پشت سر بگذاریم.

پیشگیری از افراط و تفریط و هدر رفت بیت المال

رضایی با اشاره به اینکه همراهی بانک های عامل در مراحل مختلف پرداخت تسهیلات رونق تولید اهمیت ویژه ای دارد، افزود: در این مسیر باید مراقبت های لازم به منظور پیشگیری از هدر رفت بیت المال به عمل آید تا این منابع در مسیر رونق اقتصادی و تولید هزینه شود.

مدیرکل اطلاعات استان مرکزی با اشاره به اینکه بانک ها همکاری لازم را با صنایع داشته باشند و همچنین باید با پرهیز از هرگونه افراط و تفریط جلوگیری کنند، گفت: بانک‌ها موظف هستند بر اساس ضوابط و قوانینی که به آنها اعلام شده در این مسیر حرکت کنند و در این زمینه نیز دستگاه‌های نظارتی باید نظارت داشته باشند.

توجه نظارت بعد از اعطای تسهیلات

رضایی با بیان اینکه تسهیلات پرداختی به صنایع باید در مسیر توسعه کشور قرار گیرد، گفت: نظارت بعد از اعطای تسهیلات باید مورد توجه قرار گیرد تا صنایع و واحدهای صنعتی تسهیلات دریافتی را در بخش رونق اقتصادی و رفع مشکلات صنعت مورد استفاده قرار دهند.

مدیرکل اطلاعات استان مرکزی خاطرنشان کرد: اداره کل اطلاعات نیز به عنوان یک دستگاه نظارتی در این راستا با جدیت ورود خواهیم کرد و با انحرافات و تخلفات در این مورد با قاطعیت برخورد می‌کنیم.

رضایی در ادامه با اشاره به اینکه در تمامی بخش ها باید نظارت وجود داشته باشد، افزود: ایجاد رونق اقتصادی، بازار فروش، تولید و حمل و نقل نیز نظارت وجود داشته باشد و تمامی این موارد رصد شود، زیرا تمامی این بخش‌ها با یکدیگر پیوستگی دارند.

شایان ذکر است، نشست بررسی عملکرد بانک های استان مرکزی با حضور استاندار مرکزی، مدیران بانک ها و جمعی از مسؤولان در سالن جلسات استانداری مرکزی برگزار شد.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.