امام جمعه اراک : جامعه متقی در سایه ولایت‌فقیه محقق می‌شود

به گزارش اخبار روزانه استان مرکزی و به نقل از خبرگزاری بین‌اللملی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، حجت‌الاسلام سید علی حسینی‌پور امام جمعه موقت اراک در خطبه‌های عبادی، سیاسی نمازجمعه گفت: خداوند، انسان‌ها را ازاولین تا آخرین نفر به واسطه پیامبران هدایت فرموده است و آورده شده اگر برای شما انسان‌ها  حکومتی زماندار است که به سر می‌آید برای پیامبران حکومتی تا پایان بشریت مقرر شده و بعد از حکومت ایشان حکومتی نخواهد بود.

تقوا؛ تنها راه رسیدن به کمال

وی ادامه داد: تقوا از اموری است که برای فرد و جامعه ضرورت دارد، هر انسانیبرای عاقبت بخیری نیاز به تقوا دارد و جامعه اگر بخواهد به نهایت خوبی منتهی شود باید متقی باشد و این امر جز در سایه جامعهاسلامی وولایی امکان ندارد، جامعه‌ای که در انتظار حضرت ولی‌عصر(عج) است.

خطیب جمعه ارا ک گفت: اصل رهبری با توجه به عمق بشریت از امور فراگیر است، اهمیت موضوع رهبری و جاری بودن آن در زندگی انسان‌ها موجب شده از اولین نبوت تا آخرین که بعد از آن صوردمیده می‌شود برای یک لحظه انسان‌ها بدون امام باقی نمانند.

مسئولیت بیشتر ارتباط بیشتری با خدا می‌طلبد

وی با بیان اینکه برخی از اصول ارزشی در جامعه فراموش شده است، افزود: نحوه ارتباط با خدا و میزان آن بستگی به ظرفیت وجودی انسان‌ها دارد،اشخاصی که مسئولیت‌های خطیر در جامعه دارند می‌بایست ارتباط قوی با خدا داشته باشند که اگر این ارتباط وجود نداشته باشد اختلاف‌ها در درون جامعه پررنگ می‌شود،یک نحوه ارتباط اختصاص مدت زمانی هرچند کوتاه به مناجات در شب است.

حجت‌الاسلام حسینی‌پور با اشاره به داستان حضرت موسی(ع) و جریان سامریاضافه کرد:امروزه سامریان و گوساله‌سازان درصدد منحرف کردن بزرگان هستند؛ اصل کار رهبران الهی اصلاح است و تا زمانیکه خودشان مصلح نباشند نمی‌توانند جامعه را اصلاح کنند؛ هوشیاری، خواندن نماز با ایمان واعتقاد و بصیرت راهگشا خواهد بود.

این مقام مسئول گفت:زنان مردان به ویژه جوانان و نوجوانان را به تقوای الهی دعوت می‌کنم، جوانان و نوجوانان کارگزاران ومسئولان آینده مملکت هستند و توجه به آنان توجه به امروز و آینده کشور است.

بی‌تقوایی، زیرپا گذاشتن خطوط قرمز را به همراه دارد

وی ادامه داد: درفرهنگ و آئین ما تقوا جایگاه ویژه دارد، انجام امور بدون حسن نیت و تقواباعث می‌شود افراد روی خطوط قرمز حرکت کنند و باعث بروز اختلاف در سطح جامعه می‌شود؛ تقوای الهی در ابعاد مختلف موجب اتحاد و انسجام و تعریف حقوق انسانی است و اختلافات در جامعه نتیجه بی‌تقوایی است، عدم تقوای سیاسی و اجتماعی اسباب چپاول را مهیا می‌کند.

حجت‌الاسلام حسینی‌پور با تاکید بر منویات رهبری مبنی بر حفظ اصول و ارزش‌ها گفت: می‌بایست با رصد اصول ارزشی زندگی فردی و اجتماعی،برای تحقق و حفظ آن اقدام کنیم چراکه مقام معظم  رهبری این امر را مهم‌تر از امنیت و اقتصاد می‌دانند.

لزوم تسهیل‌سازی امر ازدواج

وی با اشاره به هفته ازدواج ادامه داد: امور دست‌وپا گیر و دور از فرهنگ را از مسئله ارزشی و فرهنگی ازدواج کنار بزنیم و هرشخصی در حدوسع خود برای ازدواج جوانان وارد میدان عمل شود.

خطیب جمعه موقت اراک درپایان با توجه به برپایی باشکوه جشن بزرگ عاطفه‌ها اضافه کرد: هفته پیش‌رو بانام هفته دفاع مقدس نامگذاری شده است که درس بزرگی برای عالمیان به دنبال داشته و مهم‌ترین آن اثبات شکست‌ناپذیری ایران در برابر دشمنان است.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.