اظهارات استاندار مرکزی در جلسه صیانت از حقوق شهروندان استان مرکزی

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از خبرنگارمهر، محمد حسین مقیمی صبح چهارشنبه با بیان این مطلب در جلسه صیانت از حقوق شهروندان استان مرکزی گفت: سازمان های مردم نهاد چشم بینای دستگاه های اجرایی استان هستند که باید با پیگیری جدی تعهدات مسئولان به مردم و نقد منصفانه شرایط مسئولان را در شناسایی مشکلات و آگاهی از وضع موجود در بطن شهرها یاری رسانند.

وی ادامه داد: شاید نقد در نگاه اول تلخ و ناخوشایند باشد و از آن به عنوان زیر سوال بردن عملکرد مشئولین یاد شود اما باید قبول کرد که تا نقد نباشد کارها اصلاح نمی شود.

استاندار مرکزی با تاکید بر ضرورت دسته بندی مشکلات و آسیب شناسی وضع موجود گفت: اگر مشکلات توسط سازمان های مردم نهاد شناسایی، دسته بندی و آسیب شناسی شوند بسیاری از هزینه های دولتی در راستای تحقق این امور کاهش می یابد.

مقیمی با بیان این که اگر بدانیم مشکل چیست و گره کار کجاست نیمی از مسائل حل شده و صرفا توان کارشناسی برای حل مابقی امور را باید به کار گرفت افزود: فعالیت ۴۳۰ سازمان مردم نهاد در استان مرکزی ظرفیت خوب مردمی در کنار مسئولان برای حل مشکلات به شمار رفته و باید از این توان نهایت بهره را جست.

سازمان های مردم نهاد پل ارتباطی مردم و مسئولان هستند

وی از سازمان های مردم نهاد به عنوان پل ارتباطی مردم و مسئولان یاد کرد و گفت: بخش دولتی باید با پر و بال دادن به سازمانهای مردم نهاد و تقویت روابط خود با مسئولان زمینه توسعه اجتماعی را فراهم کنند.

استاندار استان مرکزی با بیان این که بسیاری از مشکلات موجود نیازمند پول نیست بلکه نیازمند همدلی و همسویی مردم و مسئولان است گفت: بجای اینکه دائما از عدم مشارکت مرد م در امور عمومی گلایه کنیم باید به ریشه یابی این مسئله همت گماشته و علت اصلی این عدم مشارکت را جویا شویم.

مقیمی در ادامه با اشاره به نقش موثر و قوی ۳۰ انجمن طیست محیطی استان مرکزی در خصوص رفع آلایندگی هوا شهرها بالاخص در کلان شهر اراک گفت: اگر پافشاری و سماجت این انجمن ها نبود هرگز عمق مسئله آلایندگی هوا در کلان شهر اراک به این شکل مشخص نمی شد، حرکت گسترده ای که بعد از پاسخ از سوی مسئولان مردم را نیز به صحنه کشاند و باعث شد تا امروز شاهد عزم جدی مسئولان استانی و کشوری برای حل این معضل باشیم.

وی ادامه داد: وقتی مردم دیدند صدایشان از کانال سازمان های مردم نهاد به گوش مسئولان رسیده و گوش شنوایی برای شنیدن درد و دل آنها پیدا شده گسترده تر به میدان آمده و از حق مسلم و قانونی خود که برخورداری از هوای پاک و سالم است دفاع کرده و می کنند.

بی توجهی به امور کوچک مسائل و مشکلات بزرگ را ایجاد می کند

استاندار استان مرکزی در بخش دیگر سخنان خود از بی توجهی صورت گرفته به امور به اصطلاح کوچک و پیش پا افتاده از سوی مسئولان انتقاد کرد و گفت: اگر به کارهای کوچک و به قول برخی مسئولان پیش پا افتاده توجه می کردیم امروز در کارهای بزرگ دچار مشکل نمی شدیم.

مقیمی با اشاره به برخی انتقادهای صورت گرفته به حضور وی در افتتاح برخی طرح های کوچک ایام الله دهه فجر گفت: حضور ما در عرصه اجرایی کشور برای بالا آوردن کسانی است که در حقشان ظلم شده و امروز برآنند با حداقل های در اختیار خود سهمی در تولید کشور داشته باشند.

وی با بیان این که برای افتتاح پروژه های بزرگ به اندازه کافی مسئولان کشوری و استانی حضور دارند و  افتتاح این مجموعه ها در بوق و کرنا زده می شود گفت: سرمایه گذاری های کوچک در روستاها به اندازه پروژه های میلیاردی شهرها ارزشمند بوده و برای افتتاح این پروژه ها حتی اگر به اندازه راه اندازی یک دامداری کوچک توسط یک خانواده کم درآمد روستایی در حد ۳ راس هم باشد حضور یافته و آنها را برای توسعه کار و تلاش تولیدی تشویق می کنیم.

استاندار استان مرکزی در ادامه از کم مهری که متوجه برخی پروژه های بزرگ و میلیاردی در شهرها انتقاد کرد و گفت: یکی از مشکلات ما در حوزه شهری بی توجهی به نگهداری پروژه های بزرگ شهری است که با هزینه های بسیار اجرا شده اما بعد از بهره برداری به دلیل سهل انگاری و نارسایی های جزئی کل طرح را از اعتبار می اندازیم.

نقد و انتقاد از مسئولان وظیفه سازمان های مردم نهاد است

مقیمی تاکید کرد: سازمانهای مردم نهاد استان از امروز رسالت دارند با توجه به تعهدات مسئولان به مردم از انها سخن گفته، انتقاد کنند و ما به عنوان مسئول موظف به پاسخگویی به آنها هستیم.

۸۰ درصد مکلات شهری شهر اراک تا پایان سال آینده حل می شود

فرماندار شهرستان اراک نیز در این جلسه با اشاره به تعدد مشکلات شهری موجود در شهر اراک گفت: کلان شهر اراک امروز با مشکلات متعدد شهری روبروست که وجود این مشکلات باعث تضییع حقوق شهروندان شده است.

مسلم پور قاسمیان افزود: با توجه به ضرورت دفاع از حقوق شهروندان برنامه ریزی برای حل مشکلات موجود از اولویت های در دستور کار است و قول می دهیم ۸۰ درصد این مشکلات تا پایان سال ۹۳ در این کلان هر مرتفع شود.

برگزاری ۳۰۰ جلسه ستاد صیانت از حقوق شهروندان در استان مرکزی

مدیرکل امور اجتماعی استانداری مرکزی نیز دراین جلسه از برگزاری ۳۰۰ جلسه ستاد صیانت از حقوق شهروندان در سراسر استان تا کنون خبر داد و گفت: برگزاری کارگاه آموزشی صیانت از حقوق شهروندان با حضور مدیران دستگاه های اجرایی استان، برگزاری کارگاه آموزش صیانت از حقوق شهروندان با حضور کارکنان دستگاه های اجرایی و جامعه هدف، فعال سازی ستاد صیانت از حقوق شهروندان در شهرستانها با حضور فرمانداران، برگزاری ۴ جلسه استانی ستاد صیانت از حقوق شهروندان، بازرسی از بیمارستان ولیعصر و قدس اراک، ارزیابی عملکرد دستگاه های اجرایی در حوزه عفاف و حجاب، بازرسی تخصصی از ۷ دستگاه اجرایی استان، هماهنگی برپایی ۱۰۰ نمایشگاه عفاف و حجاب، هماهنگی در برگزاری دومین جشنواره مد و لباس و شرکت در نایشگاه عفاف و حجاب کشور، ارائه ۴ طرح در حوزه عفاف و حجاب از جمله اقدامات صورت گرفته در این راستا است.

غلامرضا فتح آبادی در ادامه از پیگیری و تکیل ستاد مردمی صیانت از حقوق شهروندان استان برای اولین بار در کشور خبر داد و گفت: این ستاد که متشکل از صاحبنظران، وکلا و آصفری نماینده مردم اراک و کمیجان رد مجلس شورای اسلامی است چهارشنبه های هر ماه به تشکیل جلسه در این باره می پردازند.

وی ادامه داد: تهیه و تدوین سند ارتقا فرهنگ ترافیک، فعال سازی انجمن حقوق مصرف کنندگان، ارائه آموزش حقوق شهروندی در سایت استانداری، شناسایی و اعلام ۵۰ مورد از مصادیق و موارد نقض حقوق شهروندان از سوی دستگاه های اجرایی و ۵۰ مورد بازدید سرزده ازا دستگاه های اجرایی از دیگر فعالیت های این ستاد در استان بوده است.

تهیه حقوق شهروندی یک نیاز جدی است

مدیرعامل خانه سازمان های مردم نهاد استان مرکزی هم در این نشست با تاکید بر اینکه سازمان های مردم نهاد گروهی از دل مردم و برای مردم هستند گفت: سازمان های مردم نهاد نیز بخشی از جامعه هستند که دغدغه شهر و زندگی همنوعان خویش را دارند و برای هر چه بهتر بودن آن تلاش می کنند.

سیاوش آقاخانی با تاکید بر اینکه تهیه منشور حقوق شهروندی شهرداری اراک یک نیاز جدی است افزود: تدوین این منشور گامی در جهت رضایتمندی عمومی و توجه به مردم و سرمایه های اجتماعی است.

وی با اشاره به اینکه، منابع مالی شهرداری ها از جیب مردم تامین می شود، بنابراین کارهای با کیفیت و نظارت جدی، خواست آنها است گفت: اقدامات خوبی از سوی سازمان های مردم نهاد تاکنون در استان و اراک صورت گرفته است که باید با کمک و توجه بیشتر مسئولان ادامه یابد.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.