برگزاری نشست تخصصی بررسی وضعیت تالاب میقان

به گزارش مرکزی دیلی، سیاوش آقاخانی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اراک، با اشاره به فرا رسیدن روز ملی تالاب‌ها اظهار داشت: در این نشست تخصصی به بررسی وضعیت تالاب میقان و مشکلات این تالاب پرداخته می‌شود.

وی افزود: باید تلاش شود تا بتوانیم راهبردهایی را به منظور حفظ این مهم ارائه دهیم و بتوانیم به منظور حفظ زیبایی و طبیعت بکر تالاب که در حال حاضر به خاطر برداشت بی رویه سولفات سدیم دچار مشکل شده را بررسی کنیم.

رئیس شبکه زیست محیطی استان مرکزی تصریح کرد: تالاب میقان در استان مرکزی در زمان بارش باران و میزان بارندگی مناسب دارای آب قابل توجه است و در سال‌های کم آبی سطح تالاب خشک شده و به حالت کویری درمی‌آید.

آقاخانی با اشاره به اینکه منابع تامین آب تالاب را بارش‌های جوی تامین می‌کند گفت: میزان آب این تالاب از ۳ رودخانه قره کهریز، فراهان و شهراب و پساب تصفیه فاضلاب اراک تامین می‌شود.

وی افزود: تالاب میقان دارای ویژگی‌های بوم‌شناسی ویژه‌ای بوده و همه ساله پذیرایی تعداد زیادی از پرندگان مهاجر بوده که در میان این پرندگان بعضی از گونه‌های نادر و حمایت شده نیز دیده می‌شوند.

رئیس شبکه زیست محیطی استان مرکزی تصریح کرد: این تالاب به سبب جمعیت بالای درنا در آن نسبت به زیستگاه‌های دیگر کشور دارای اهمیت بیشتری است که این مهم وضعیت این تالاب را بسیار ویژه کرده است.

آقاخانی با اشاره به وضعیت آلودگی هوا در این استان گفت: استان مرکزی به سبب وجود صنایع آلاینده سبب بروز ایجاد مشکلات زیست محیطی فراوانی شده که تاثیر بسیار زیادی را بر روی تالاب میقان داشته و باید تلاش شود تا بتوانیم در راستای حفظ این مهم گام برداریم.

وی افزود: باید تلاش شود تا با برگزاری نشست‌های تخصصی بتوانیم این منابع ارزشمند را حفظ کنیم و با یک برنامه‌ریزی و ارائه راهکار بتوانیم مشکلات این بخش را مرتفع کنیم و تالاب میقان را حفظ کنیم.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.