ملکی: ۱۱۷ پروژه نیمه کاره ورزشی در استان مرکزی وجود دارد

به گزارش مرکزی دیلی، «سعید ملکی» روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ۷۰ درصد این پروژه ها استانی و بقیه ملی هستند که برای تکمیل و تجهیز آنهاحدود ۷۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز داریم.

وی ادامه داد: تعدادی از پروژه های ورزشی نیمه کاره در استان مرکزی مربوط به بیش از ۲۰ سال پیش است که به دلیل عدم پیگیری از سوی مدیران ورزشی و عدم حمایت های مسوولان، این پروژه ها همچنان بلا استفاده مانده اند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان مرکزی افزود: سایت ورزشی کوه سرخه اراک، سالن های ورزشی شهرهای کارچان و داود آباد و روستا های گوار، معصومیه، بان، میقان، جیریا، قلعه نو، دستجان، خنجین، خسروبیگ، حسین آباد، هندودر، آستانه، حاجی آباد، توره، حصار، قره چای، آوه، خشکرود، رازقان، قورچی باشی، اناج، آقداش، سوک، کردیجان، دهچال، جاورسیان و ساخت استادیوم ۳۰ هزار نفری اراک مهمترین پروژه های ورزشی نیمه کاره در نقاط مختلف استان مرکزی هستند.

وی خاطرنشان کرد: همچنین سالن شیرجه، پیست دوچرخه سواری و سالن دو میدانی اراک، ساخت سالن یک هزار نفری شهرستان محلات، زمین چمن شهرنیم ور، سالن طبقاتی شهرستان زرندیه، سالن ورزشی شهر پرندک و تکمیل مجتمع ورزشی شهید چمران شهرستان ساوه نیز برای تکمیل و تجهیز در انتظار اعتبارات استانی و ملی هستند.

ملکی بیان کرد: در صورت تامین اعتبارات، تکمیل و تجهیز پروژه های ورزشی نیمه کاره در استان مرکزی مشکلات کمبود مکان های ورزشی به کلی حل می شود و جوانان و نوجوانان در هر نقطه از این استان به راحتی و در کوتاهترین زمان ممکن به مکان های ورزشی دسترسی خواهند داشت.

وی گفت: هم اکنون ۶۸۹ مکان ورزشی در نقاط مختلف استان مرکزی فعالیت می کنند که از این تعداد ۲۰۲ مکان متعلق به اداره کل ورزش و جوانان، ۱۷۳ مکان در مالکیت نهاد های عمومی و بقیه در اختیار بخش خصوصی است که تمام این مکان های ورزشی زیر نظر مستقیم اداره کل ورزش و جوانان این استان فعالیت می کنند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان مرکزی بیان کرد: ۴۶۵ هیات ورزشی در نقاط مختلف استان مرکزی فعالیت می کنند که ۴۶ هیات در مرکز استان و بقیه در ۱۱ شهرستان دیگر فعالیت می کنند.

وی افزود: ورزشکاران استان مرکزی در سال جاری و در رقابت های مختلف بین المللی ۱۸ مدال رنگارنگ برای جمهوری اسلامی ایران بدست آوردند که این مهم نشان دهنده پویایی ورزش این استان است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان مرکزی ادامه داد: هم اکنون شش تیم ورزشی از استان مرکزی در لیگ های برتر، ۲۱ تیم در لیگ های دسته یک، ۲۱ تیم در لیک های دسته دو و هفت تیم در لیگ های دسته سه کشور حضور دارند

وی افزود: مدیران و روسای هیات های ورزشی باید نهایت تلاش خود را به منظور جذب بخش خصوصی به کار گیرند و با پیگیری های مستمر زمینه مشارکت سرمایه گذاران در ورزش را فراهم سازند.

ملکی بر ایجاد تعامل سازنده بین مسوولان ورزش با سایر حوزه ها تاکید کرد و گفت: ایجاد تعامل سازنده یکی از سیاستهای کلان دستگاه ورزش استان است و در این راستا روسای ادارات شهرستانها باید به ایجاد ارتباط سازنده با مدیران شهرستان خود دقت داشته باشند.

وی سرانه ورزشی استان مرکزی را در بین دیگر استان ها خوب توصیف کرد و گفت: سرانه ورزشی استان ۸۴ سانتیمتر است که در صورت تکمیل و تجهیز پروژه های ورزشی نیمه کاره و همکاری دستگاه های دولتی و خصوصی می توانیم این رقم را تا مرز یک متر برسانیم.

۷۲ هزار نفر به صورت سازماندهی شده زیرنظر هیات های ورزشی استان مرکزی ورزش می کنند.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.