میرگلوبیات: توسعه نظام اسلامی در گرو تأسی از آرمان‌های شهدایی چون چمران است

نماینده مردم ساوه و زرندیه گفت: تفکر علمی و عرفانی سردار شهید دکتر مصطفی چمران از وی شخصیتی ماندگار در تاریخ بر جای گذاشت.

به گزارش مرکزی دیلی، شهلا میرگلوبیات به مناسبت فرا رسیدن ۳۱ خردادماه سالروز شهادت سردار شهید دکتر چمران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)-منطقه مرکزی، افزود: شخصیت و زندگی عارفانه سردار شهید چمران به عنوان الگویی ارزشمند همواره در قلبها و یاد مردم به ویژه بازماندگان از قافله شهدای عزیز باقی است.

وی بیان کرد: سی ویکم خردادماه یادآور عروج عاشقانه و عارفانه بزرگمردی است که نمونه کامل یک انسان ولایتمدار، بابصیرت، عارف، مخلص و دارای خصوصیات الهی بود.

وی ادامه داد: شهید چمران مجاهدی نستوه و رزمنده ای خداترس بود که عاشقانه در راه اعتلای کلمه حق و پیروزی مستضعفین بر مستکبران لحظه‌ای آرام و قرار نداشت و نام و آوازه آن شهید والامقام در کشور لبنان به واسطه حضور موثر در جنگ های نامنظم در اذهان ماندگار است.

این نماینده مجلس اضافه کرد: عزت، سربلندی، پیشرفت و توسعه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در گرو تأسی از آرمان شهدای والامقام و نهادینه کردن روحیه، منش و سیره بزرگانی همچون سردار شهید دکتر چمران است.

وی بیان کرد: در شخصیت شهید دکتر چمران همین بس که امام راحل عظیم الشان در پیامی که به مناسبت شهادت آن سردار سرافراز ایران اسلامی صادر شد فرمودند، شهید چمران جنگجویی پرهیزکار و معلمی متعهد بود که کشور اسلامی ما به او و امثال او احتیاج مبرم داشت.

میرگلوبیات با اشاره به رشادت‌های مردم بخش نوبران به ویژه شهر غرق آباد در دوران دفاع مقدس از شهید دکتر چمران به عنوان یکی از افتخارات روستای چمران یاد کرد و افزود: بخش نوبران و شهر غرق آباد شهرستان ساوه در دوران دفاع مقدس شهدای گرانقدری را به انقلاب هدیه کردند به طوری که در بعضی روستاها بیش از ۴۰ شهید در راه اسلام جان خود را هدیه کردند.

۳۱ خردادماه سالروز شهادت سردار شهید دکتر چمران است.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.