پرداخت بیش از ۵ میلیارد ریال کمک هزینه دارویی در اراک

به گزارش مرکزی دیلی ، جواد فرخی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اراک، با اشاره به فعالیت بیمارستان آیت‌الله خوانساری در اراک اظهار داشت: این بیمارستان از قطب‌های درمانی در زمینه بیماری‌های سرطانی است.

وی افزود: در ۹ ماه نخست امسال تعداد ۴ هزار و ۴۴۳ بیمار از خدمات درمانی آن بهره گرفته‌اند که این خدمات شامل درمان‌های سرپایی و بستری بوده است.

رئیس مرکز آموزشی،درمانی آیت‌الله خوانساری اراک با اشاره به تفکیک بیماران در بخش‌های مختلف درمانی گفت: از تعداد بیمارانی که به این بیمارستان مراجعه داشته‌اند، ۲ هزار و ۱۷۸ نفر در بخش بستری، ۲ هزار و ۲۶۵ بیمار شیمی‌درمانی به شکل سرپایی، ۶۶۵ بیمار رادیوتراپی و ۵ هزار و ۱۲۲ بیمار سرطانی از خدمات درمانی در درمانگاه این مرکز بهره‌مند شده‌اند.

فرخی تصریح کرد: این بیمارستان با دارابودن ۶۴ تخت بستری و ارائه خدمات به بیماران استان‌های همجوار پاسخ‌گوی نیاز بیماران نبوده و به طور میانگین ۸۰ نفر در لیست انتظار برای دریافت خدمات درمانی هستند.

وی افزود: با توجه به اخذ مجوز برای طرح توسعه این مرکز درمانی از مبادی ذیربط، ۶۴ تخت دیگر به این مرکز افزوده می‌شود تا بتواند دغدغه‌های بیماران در در حوزه درمان مرتفع سازد.

رئیس مرکز آموزشی،درمانی آیت‌الله خوانساری اراک با اشاره به اقدامات مددکاری انجام شده در این مرکز گفت: از ابتدای سال تاکنون کمک‌هزینه درمان و دارویی که توسط مددکاری به بیماران پرداخت شده، ۵ میلیارد و ۳۱۸ میلیون ریال بوده است.

فرخی تصریح کرد: این میزان کمک هزینه در قالب اعتبارات قطب درمان سرطان به ازای نسخ دارویی بیماران و در حوزه درمان سرپایی و بستری با هدف جبران بخشی از هزینه های این بیماری پرداخت شده است.

وی افزود: از مبلغ پرداخت شده، ۳۲۳ میلیون ریال برای دارو و بقیه کمک هزینه به بیماران بستری و شیمی درمانی بوده است.

رئیس مرکز آموزشی،درمانی آیت‌الله خوانساری اراک با اشاره به اجرای برنامه تحول نظام سلامت در استان گفت: با اجرای این طرح در استان مرکزی تمامی نیازهای بیماران توسط خود مرکز تأمین می‌شود و نیازی به دریافت امکانات از خارج از مرکز نیست.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.