شاکری: طرح های صنعتی باید پیوستارمطالعات فرهنگی و اجتماعی داشته باشند

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از روز پنجشنبه روابط عمومی شرکت پالایش نفت امام خمینی ( ره ) شازند ˈحسین شاکریˈ در نشست جایگاه فرهنگ و اقتصاد در توسعه، در محل این پالایشگاه افزود: صنعت یکی از زیرساختهای اساسی جامعه در تولید ثروت و اشتغال است که با خود پویایی و تحرک جمعیتی می آورد و در کنار ایجاد و توسعه هر صنعت باید برنامه توسعه عمرانی، جمعیتی، زیست محیطی و نیازسنجی اجتماعی و فرهنگی نیز دیده شود.

وی بیان کرد: صنعت و تولید برای رونق اقتصادی، حرکت چرخ های توسعه و در نهایت رفاه عمومی است و ایجاد مناسبات صنعتی باید به گونه ای باشد که در کنار درآمدزایی، نشاط اجتماعی و بالندگی فرهنگی را رقم بزند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی خاطرنشان کرد: نامگذاری امسال با عنوان

اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی فرصتی استثنایی برای تمرکز بر مطالعات پیوست فرهنگی و اجتماعی در صنعت است و باید این مهم در روند برنامه های کشور به شایستگی نهادینه شود.

مدیرعامل شرکت پالایش امام خمینی (ره) شازند نیز گفت: این واحد پالایشگاهی در اجرای طرح های خود نیازهای زیربنایی فرهنگی و اجتماعی کارکنان و مردم منطقه را در اولویت دارد و به عنوان مسوولیت اجتماعی صنعت تلاش کرده تا در ایجاد و تقویت مراکز فرهنگی و هنری و رفاهی در شهر مهاجران در جوار این صنعت مشارکت داشته باشد.

ˈعلی شیرازی زادهˈ افزود: شهر مهاجران ۲۰ سال پیش با هدف ایجاد منطقه امن و استاندارد سکونتگاهی برای کارکنان پالایشگاه و پتروشیمی شکل گرفته است و امروز با آینده نگری مناسب صنایع حوزه نفت به امکانی برای پاسخگویی به سرریز جمعیت اراک و جلوگیری از تراکم و ترافیک این کلانشهر تبدیل شده است.

وی بیان کرد: با وجود این زیرساخت عمرانی مناسب در شهر مهاجران، متولی امور فرهنگی در این شهر فعال نیست و فعالیتهای فرهنگی انجام شده با محوریت پالایشگاه و پتروشیمی راهبری می شود.

شیرازی زاده اظهار کرد: کانون فرهنگی امام خمینی (ره) مهاجران از سال ۸۰ توسط صنایع حوزه نفت در شهر مهاجران راه اندازی شده و اینک حضور موثر و هدفمند دستگاه های متولی فرهنگ در این شهر ضروری است.

وی یادآور شد: اساس توسعه صنعتی بر افزایش بهره وری در کار و تقویت وجدان کاری نهفته است و این مهم نیازمند زمینه سازی فرهنگی و آموزش های موثر است.

پالایشگاه امام خمینی (ره) شازند روزانه ۱۶ میلیون لیتر بنزین و ۱۲ میلیون لیتر نفت گاز (گازوئیل) با استاندارد یورو ۴ تولید می کند.

این واحد پالایشگاهی بزرگترین پالایشگاه تک واحدی ایران است که در سال ۱۳۷۲ با ظرفیت اسمی ۱۵۰ هزار بشکه در روز راه اندازی شده است.

پالایشگاه امام خمینی (ره) شازند که به پالایشگاه هفتم ایران نیز شهرت دارد نخستین واحد پالایشی است که کار مطالعه و عملیات اجرای آن در اولین سال پس از جنگ ایران و عراق آغاز شد.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.