گسترش موج اسلام‌ستیزی در شبکه‌های اجتماعی

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، فضای مجازی و شبکه‌های عنکبوتیش در دنیای ارتباطات مانند هر ابزاری دیگری در دست دشمنان اسلام قرار گرفته است تا به‌وسیله آن رسالت اسلام ستیزی خود را به سرانجام برسانند.

از زمانی که بشر برای ارتباط و انتقال اطلاعات از ایما و اشاره و علائمی مانند دود استفاده می کرد تا بعدها که با اختراع خط از چوب استخوان و… و سایر تکنولوژی های مختلف برای ضبط و نگهداری پردازش و بازیابی اطلاعات به خدمت گرفت. اما بعضی از ابداعات و اختراعات نه تنها تاثیری تاریخی و بنیانی بر اطلاعات و اطلاع رسانی داشته اند بلکه بسیاری از بنیان های اجتماع را سخت متحول ساخته اند.

گسترش تکنولوژی، پایین بودن نرخ رایانه، هوش خوب کاربران و وجود حداقل شرایط برای سفر به دنیای مجازی باعث شده در هر منزلی رایانه ای باشد با طرفدارانی از جوانان و نوجوانان وحتی کودکان که مشتریان پروپا قرص آنند.

امروزه نرم‌افزارهای مرتبط با گوشی‌‌های تلفن همراه مانند ویچت، تانگو، وایبر و … آسیب‌هایی با خود به همراه دارد و این در حالی است که افزایش تکنولوژی ناشی از فضای مجازی مانند اینترنت، ماهواره و تلفن همراه هم می‌تواند فرصت باشد و هم تهدید و چنانچه از این تکنولوژی‌ها استفاده درستی کنیم و برنامه‌ریزی مناسبی انجام دهیم تبدیل به فرصت می‌شود و در غیر این صورت تهدیدی جدی خواهند بود.

رشد قارچ وار شبکه‌های مجازی هستیم که با رویکرد تبلیغات ضد مذهبی به زبان فارسی پا گرفته‌اند و به ترویج مرام و مسلکی خاص یا به تخریب و شبهه‌پراکنی می‌پردازند و این در واقع، یکی از این راهبردهای دول غربی برای از بین بردن فرهنگ دینی و روحیه اسلام خواهی در ملت های مسلمان است که این راهبرد امروزه در عمل به اوج خود رسیده است.

پس از پیروزی انقلاب اسلامی و استقرار جمهوری اسلامی، استکبار جهانی بارها و به بهانه‌های گوناگون علیه این حرکت مردمی دینی اقدام کرده‌اند. اگر بخواهیم علت اصلی این دشمنی را شناسایی کنیم باید بگوییم که «زورگویان جهانی، با روشهای مختلف از جمله بزرگ‌نمایی ضعف‌ها و دروغ پردازی‌های مستقیم و غیرمستقیم، تلاش می‌کنند الگوی جمهوری اسلامی را در چشم ملت‌ها تضعیف و تخریب کنند».

یکی از گروه‌هایی که معمولاً علاقه‌مند به استفاده نرم‌افزارهای جدید تلفن همراه هستند، نوجوانان و جوانان بوده که به دلیل عدم آگاهی نسبت به معایب چنین نرم‌افزارهایی دچار مشکل می‌شوند و در واقع اتفاقاتی که در فضای مجازی رخ می‌دهد جبران‌ناپذیر است.

حجت‌الاسلام علی معینی، مشاور فرهنگی دانشگاه علوم قرآنی خمین در همین رابطه در گفت‌و گو با خبرنگار ایکنا، گفت: تعرض به ساحت دین اسلام در شبکه‌های اجتماعی با سه هدف بیهوده و خرافی نشان دادن دین، استبدادی نشان دادن دین، ضدپیشرفت نشان دادن دین در دستور کار تخریب‌ کنندگان دین در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی جریان دارد.

وی با بیان اینکه جریانات ضد دین در شبکه‌های اجتماعی برای نیل به اهداف‌شان روش‌های ویژه به خود را دارند، افزود: تمسخر، تحریف، فتنه‌انگیزی و توهین از جمله مهترین روش‌هایی است که اتاق فکر این شبکه‌ها به ویژه صهیونیسم‌ها از آن استفاده می‌کنند.

معینی ادامه داد: خطرناک‌ترین مسئله‌ای که در این فضای مجازی در حال اتفاق است شبه‌افکنی است و از خطرناک‌ترین شبهات نیز شبه ایرانیسم است.

وی تصریح کرد: در این شبکه‌ها سعی بر این است که مکتب ایرانی را به‌عنوان مکتبی تاریخی و خارج از اصل اسلام نشان دهند و ایرانی و اسلامی را در تضاد هم قرار دهند.

مشاور فرهنگی دانشکده علوم قرآنی با اشاره به اینکه دشمنان اسلام تلاش می‌کنند به نسل جوان القا کنند اسلام مختص اعراب بیابان‌نشین است، گفت: جریان‌های اسلام‌ستیز با کمک طرفداران خود در ایران قصد دارند سطح دین‌داری مردم به فقه و آنهم برخی احکام محدود تقلیل داده شود.

معینی در ادامه نشان دادن جلوه‌ خرافی از دین و ارتباط دادن بین عقب ماندگی کشورها و دین را یکی از نمودهای تغییر الگوی فرهنگی جامعه در شبکه‌های مجازی بیان کرد.

وی، فطرت ایرانی را فطرتی پاک و اسلام خواه دانست و افزود: مکتب شیعه مکتب ایرانی را کامل کرد و این دو تضادی با یکدیگر ندارند و این مهم را باید برای نسل جوانی که بیشترین استفاده کننده این شبکه هاست بیان شود.

رهبر انقلاب در دیدار با اعضای مجلس خبرگان درسال ۸۹ فرمودند؛ مسلم است آن چیزی که توانسته دشمنی استکبار جهانی را علیه جمهوری اسلامی برانگیزد، احاطه‌ گفتمان دینی بر آن است؛ یعنی ایشان از بازگشت دین به متن زندگی عمومی مردم ناراحت‌تند.

بدیهی‌ است در این شرایط، آنهایی که تاب تحمل حضور دین در نظام سیاسی یک کشور را ندارند؛ چراکه آنها واهمه دارند این الگو فراگیر شود، در فاز کوچک‌تر چشم دیدن فعالیت‌های مومنان در شبکه‌های اجتماعی را ندارند. زیرا اگر کاربر اینترنتی مقید به شرع زیاد شود، منافع سیاسی و اقتصادی آنها محدود می‌شود.

هریک از ابزارهای فناوری اعم از تلفن همراه و اینترنت یا نرم افزارهای مربوط به این دو اگر بدون فرهنگ‌سازی و مهیا کردن زیرساخت‌‌های فرهنگی وارد جامعه شوند، همراه خود آسیب‌های فراوان خواهند داشت و بیشتر این آسیب ها به مقوله فرهنگ و دیانت جامعه مذهبی برمی‌گردد و دشمن نیز به خوبی فهمیده که نوک پیکان حمله خود را باید متوجه عقاید و باورهای جامعه اسلامی کند.

اگر به مردم اعتماد داریم بهتر است راهکارهایی در این زمینه ارائه کنیم تا مردم خودشان مدیریت کنند.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.