اجرای طرح نذر فرهنگی عاشورایی در اراک

به گزارش اخبار روزانه استان مرکزی مجری این طرح فرهنگی و زیست محیطی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: طرح نذر فرهنگی برنامه ای نمادین و به صورت خودجوش است و مشارکت جویان در این طرح در ایام سوگواری سالار شهیدان، اقدام به پاکسازی معابر و فضای شهری از ظروف یکبار مصرف و پسماندهای پراکنده می کنند.
میلاد تقوایی راد افزود: هدف از این نذر فرهنگی توجه دادن مردم به مسایل زیست محیطی و اهمیت بهداشت محیط و هدایت پسماندهای سرگردان برای بازیافت است و درآمد حاصل از این پسماندهای جمع آوری شده به خیریه ها اهدا می شود.
وی گفت: ۵۰ نفر از جوانان اراکی از طریق شبکه های اجتماعی فراخوان حضور در این نذر فرهنگی را منتشر کردند و حدود ۵۰۰ نفر از جوانان دانشگاهی، هنرمند، ورزشکار و دوستدار محیط زیست برای مشارکت در آن اعلام آمادگی کردند.
تقوایی راد بیان کرد: در قالب این نذر فرهنگی ،یکصد بنر با پیام های زیست محیطی در کنار ایستگاه های صلواتی شهر اراک نصب شده است.
وی توضیح داد: همچنین در این طرح از مداحان و مسئولان هیات های مذهبی اراک درخواست شده که در آیین های سوگواری بر اساس احادیث دینی و تاکیدی که مقام معظم رهبری بر حفظ محیط زیست دارند مردم را برای همراهی بیشتر در مسایل زیست محیطی و مشارکت در پاکسازی محیطی به ویژه در ایام عزاداری حسینی دعوت کنند.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.