هیئت‌های استان مرکزی از انجام کارهای خرافی و قمه‌زنی خودداری کنند

به گزارش اخبار روزانه استان مرکزی ، شکرالله حسن بیگی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در اراک، بااشاره به اقدامات صورت گرفته در برخورد با رفتارهای خرافی در مراسم عزاداری حسینی(ع) به ویژه در عاشورای حسینی و قمه‌زنی اظهار داشت: برخی آئین‌ها همچون قمه زنی در اسلام حرام بوده و باید جلوی این بدعت‌ها گرفته شود چراکه انجام چنین مراسمی ریشه دینی ندارد و بدعت در دین محسوب می شوند.

وی افزود: امام حسین (ع) احیاگر واقعی نماز و اقامه نماز بود و شیعیان باید امروز با الگوگیری از ائمه اطهار (ع) با هرگونه تحجر ستیز کنند و اجازه ندهند دامن اسلام به خرافات آلوده شود.

حسن بیگی خاطرنشان کرد: در استان مرکزی به منظور جلوگیری از مسائل خرافی و قمه زنی ۲ دسته اقدام صورت گرفته که در مرحله اول بررسی و اقدام امنیتی و تصمیمات قضایی بوده که توسط شورای تامین استان و شهرستان‌ها صورت گرفته و در این راستا با هرگونه عمل خرافی و قمه زنی در استانی به شدت و قانونی برخورد می شود.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار مرکزی افزود: دومین اقدام صورت گرفته در بخش فرهنگی است که با برنامه‌ریزی انجام شده، اقدامات ارشادی و فرهنگی با همکاری مسئولان فرهنگی و نیز مسئولان هیئت های مذهبی انجام شده تا از بروز این رفتار جلوگیری به عمل آید.

وی با محکوم کردن اقدامات خرافی و قمه‌زنی گفت: قمه‌زنی عملی خرافی و بی‌ریشه است که علاوه مخاطرات جدی بهداشتی از لحاظ فرهنگی و اجتماعی نیز با آسیب ها و پیامدهایی همراه است و امسال پیشگیری و مقابله جدی با عمل قمه‌زنی در دستور کار است و مردم در صورت مشاهده آن مراتب را برای برخورد قاطع و قانونی با متخلف اطلاع دهند.

حسن بیگی ادامه داد: در سال‌های گذشته نیز برخورد با قمه‌زنی در عزاداری‌های حسینی با جدیت در استان مرکزی دنبال شده چراکه این رفتار وهن و اهانت به مقدسات دینی است که عده‌ای با قصد تخریب چهره رحمانی اسلام به دنبال نشان دادن چهره‌ای زشت و خشن از دین رأفت یعنی اسلام ناب محمدی(ص) هستند.

وی با تاکید بر اینکه همه هیئت‌های مذهبی باید در راه پاسداری از عاشورا، انقلاب اسلامی، خون شهیدان و حمایت از جایگاه ولایت فقیه باشند، تلاش کنند، بیان کرد: توجه به آموزه ها و پیام فرهنگ ماندگار عاشورا باید اصل، ملاک و معیار قرار گیرد.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار مرکزی خاطرنشان کرد: توجه به اندیشه زلال و اهداف بلند قیام سرور و سالار شهیدان ابا عبدالله الحسین (ع) همواره مورد تاکید است که در این راستا دستاورد قیام امام حسین (ع) که همان امر به معروف و نهی از منکر است باید برای نسل جوان و جامعه بیش از گذشته بازگو شود.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.