عباس صلاحی : ساماندهی متکدیان ؛ نیازمند تامین اعتبار

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس، با تأکید بر اینکه فرهنگ‌سازی در مورد کاهش تکدی‌گری می‌تواند بسیار اثربخش باشد، گفت: در بسیاری از مواقع فقر معنوی در گرایش افراد به تکدی‌گری عامل اثرگذار‌تری از فقر مادی محسوب می‌شود.

به گزارش مرکزی دیلی ، عباس صلاحی در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری خانه ملت، تصریح کرد: شناسنامه‌دار شدن و ساماندهی تکدی‌گران در ذات خود اقدام مثبتی است اما باید برای اجرایی شدن صحیح این طرح اقدامات کارشناسی بیشتری صورت گیرد.

نماینده مردم تفرش، آشتیان وفراهان در مجلس شورای اسلامی، با تأکید بر اینکه اقدامات ضربتی و مقطعی برای ساماندهی تکدی‌گران کارساز نیست، افزود: اگر منابع مالی و نهاد متولی شناسنامه‌دار کردن افراد متکدی از ابتدای اجرایی شدن این طرح مشخص نشوند، این طرح نیز همانند گذشته در اجرا ابتر خواهد ‌ماند.

وی یادآور شد: ما در کشور نیازمند یک تعریف جامع و سطح‌بندی صحیح از تکدی‌گران هستیم چرا که در صورت تحقق چنین تعریفی می‌توان به ساماندهی مناسب تکدی‌گران اقدام ورزید.

صلاحی ادامه داد: تعریف جامع از تکدی‌گری و سطح‌بندی تکدی‌گران با توجه میزان نیاز مادی‌ آن‌ها، عرصه را برای شناسایی صحیح این افراد هموار می‌سازد؛ از دیگر سو در عملیاتی شدن ساماندهی تکدی‌گران باید میان افراد نیازمند واقعی، باند‌های حرفه‌ای تکدی‌گری و اشخاصی متمولی که بنا به عادت اقدام به تکدی‌گری می‌کنند، تفاوت اساسی قائل بود.

وی افزود: در میان تکدی‌گران باند‌های حرفه‌ای و سرحلقه‌های آن‌ها باید در اولویت شناسایی و جمع‌آوری قرار گیرند.

صلاحی، افزود: باید در شناسنامه‌دار کردن تکدی‌گران به اقدامات مراقبتی و حمایتی از این افراد نیز توجه جدی شده و تمهیداتی اندیشیده شود که متکدیان حرفه‌ای و باند‌های تکدی‌گری تأدیب و نیازمندان واقعی نیز مورد حمایت نهاد‌های اجتماعی قرار گیرند.

این نماینده مردم در مجلس نهم، فقر مادی را یکی از عوامل تأثیر گذار در تکدی‌گری خواند وگفت: البته در بسیاری از مواقع فقر معنوی در گرایش افراد به تکدی‌گری عامل اثرگذار‌تری محسوب می‌شود.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، گفت: کاهش تکدی‌گری نیازمند شکل‌گیری یک فرهنگ عمیق در جامعه است و بسیاری از افراد هستند که با وجود فقر مالی به عبارتی با سیلی صورت خود را سرخ نگه می‌دارند اما دست خود را جلوی کسی دراز نمی‌کنند چرا که دارای پایه‌های تربیتی ریشه‌دار و اصیل هستند.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.