افزایش سهم بخش تعاون در اقتصاد ملی

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی گفت: افزایش سهم بخش تعاون در اقتصاد ملی یکی از برنامه‌های مهم دولت است و برای تحقق این مهم یکسری فعالیت‌ها باید صورت پذیرد.

به گزارش اخبار روزانه مرکزی، امیدی افزود: تاکنون پنج هزار و ۸۶۲ شرکت تعاونی در استان ثبت شده که از این تعداد ۲ هزار و ۳۶۱ شرکت تعاونی فعال است و بیشترین آنها در اراک و کمترین در خنداب است.

وی گفت: ۲ هزار و ۴۱۶ شرکت تعاونی استان مرکزی غیرفعال، ۶۶۱ تعاونی منحل و ۴۲۴ تعاونی نیز راکد شده‌اند و بیشترین تعاونی‌های ثبت شده این استان در بخش خدماتی، صنعتی و کشاورزی است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی اضافه کرد: تعداد اعضای تعاونی‌های این استان با احتساب سهام عدالت در استان مرکزی ۹۹۸ هزار و ۲۵۳ نفر است که با کسر اعضای سهام عدالت، ۱۲۱ هزار ۳۹۲ نفر است.

وی گفت: سرمایه ثبتی شرکت‌های تعاونی فعال، یک هزار ۵۸۳ میلیارد ریال است و این شرکت‌ها زمینه اشتغال ۲۲ هزار ۴۲۶ نفر را فراهم کرده‌اند.

وی افزود: تعاونی‌های مسکن موفق به اخذ ۲۰۰ واحد پروانه ساختمانی شده‌اند و مرکز توسعه و نوآوری بخش تعاون در ساوه راه‌اندازی شده و از تسهیلات بلاعوض هم بهره‌مند شدند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی اظهار داشت: اطلاع‌رسانی مطلوب به منظور حضور شرکت‌های تعاونی در نمایشگاه‌ها سبب شده ۱۳ شرکت تعاونی حضور فعال در نمایشگاه‌ها داشته باشند و ۱۴ شرکت تعاونی هم موفق به صادرات ۱۴ میلیون دلار کالا شدند.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در یک سال گذشته افزود: کمک مالی به ۱۱ شرکت تعاونی برای انجام امر حسابرسی، کمک به شش تعاونی متعارف متشکل از سه دهک اول درآمدی، حمایت از پنج شرکت تعاونی فرش دستبافت در استان، پیگیری و بررسی شکایات واصله در حوزه شرکت‌های تعاونی برای ۲۷ شرکت، انجام نظارت عمومی بر ۳۵۰ شرکت تعاونی فعال در استان، بازدید مالی از ۶۰ تعاونی در سطح استان و نظارت بر مجامع ۱۷۵ تعاونی اشاره کرد.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.