دستگاه‌ها در خدمت برگزاری باشکوه راهپیمایی اربعین باشند

استاندار مرکزی گفت: همه دستگاه‌های اجرایی استان مرکزی در خدمت برگزاری باشکوه راهپیمایی اربعین باشند.

فرزاد مخلص الائمه شامگاه شنبه نشست ستاد اربعین استان مرکزی اظهار کرد: موکب داران بخش عمده‌ای از یک جریان عمیق و چندوجهی را مدیریت می‌کنند و تجارب بسیار ارزشمندی دارند که دستگاه‌های دولتی حتماً باید به آن توجه داشته باشند.

وی افزود: راهپیمایی اربعین یک مراسم معنوی است و حتماً به پیوست و محتوای فرهنگی نیاز دارد.

استاندار مرکزی ادامه داد: دستگاه‌های اجرایی باید از الان تا پایان مراسم اربعین بدون تعطیلی و توقف تمام توان خود را بگذارند که این کار با حداکثر رضایت‌مندی انجام شود.

وی خاطر نشان کرد: اولویت اول سلامت و امنیت زائرین است و باید تمهیدات لازم اندیشیده شود.

استان مرکزی پرچم دار اربعین حسینی است

بهنام نظری معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی در این نشست اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران مفتخر است که برگزاری عزاداری سیدالشهدا پرچمدار بوده و محور و رکن راهپیمایی اربعین حسینی که امروز به آوردگاه جهان تشییع تبدیل شده ایران اسلامی است.

وی افزود: استان مرکزی به عنوان یکی از استان‌های معین استان ایلام در سنوات گذشته افتخارآفرینی کرده و این را مدیون موکب داران هستیم.

تجهیزات موکب‌های هفت استان از طریق مرز خسروی وارد عراق می‌شود

سلیمان شکری مدیر امور استان‌های ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات گفت: تجهیزات مورد نیاز موکب‌های هفت استان کشور در اربعین امسال از طریق مرز خسروی وارد خاک عراق می‌شود.

وی افزود: تجهیزات این استان‌ها سال گذشته از طریق مرز مهران به خاک عراق وارد شد که امسال از طریق مرز خسروی ارسال می‌شود و نیاز است موکب داران از تدابیر پیش بینی شده توسط ستاد اربعین کشور تبعیت کنند.

شکری گفت: ۱۹ کمیته در سطح کشور وظیفه خدمت رسانی به زائران اربعین امام حسین (ع) را برعهده دارند که کمیته اسکان و تغذیه از پرکارترین کمیته‌هاست.

مدیر امور استان‌های ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات خاطرنشان کرد: چهار استان امسال به عنوان پیش قراولان به کشور عراق اعزام می‌شوند که استان مرکزی یکی از این استان‌ها است.

او گفت: بخشی از مشکلات موکب داران باید در کشور حل شود و برخی مشکلات در استان‌ها برطرف شود که رفع این مشکلات در دستور کار است.

شکری اظهار کرد: گرمای هوا و وضعیت اقتصادی مردم از جمله مشکلات پیش رو کشور است که باید در این زمینه تدابیر لازم انجام شود.

وی با یادآوری جذب مشارکت‌ها توسط ستاد اسکان و تغذیه افزود: استان مرکزی از ظرفیت‌های مناسبی در حوزه صنعت برخوردار بوده و نیاز است از این ظرفیت به منظور جذب مشارکت‌ها برای موکب استفاده شود.

مدیر امور استان‌های ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات اظهار کرد: امسال قرارگاهی برای جذب مشارکت‌ها در ستاد اسکان و تغذیه راه اندازی شده است.

وی تسهیل در ارائه خدمت به موکب‌ها را از جمله برنامه‌های اولویت دار ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات کشور عنوان کرد و گفت: نیاز است سوخت و کپسول مورد نیاز موکب‌ها در داخل استان‌ها تهیه شود تا در ۱۰ روز اربعین حسینی از بروز مشکل برای مواکب در خاک عراق جلوگیری شود.

شکری اظهار کرد: انتقال بار موکب‌ها از دیگر دغدغه‌های این ستاد بوده و نیاز است ادارات کل راه و شهرسازی از نظر تأمین کامیون به این افراد کمک‌های لازم را داشته باشند.

وی یادآور شد: ۴۳ موکب استان مرکزی تاکنون تغییرات لازم برای دریافت مجوز را انجام نداده‌اند که باید این تغییرات را برای ارسال محموله به خاک عراق انجام دهند ۴۶ موکب استان نیز مجوز لازم را دریافت کرده‌اند و می‌توانند گام‌های لازم را برای ارسال محموله انجام دهند.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.