معاون استاندار مرکزی: از فعالیت خانه احزاب در استان مرکزی استقبال می کنیم

رییس ستاد انتخابات استان مرکزی گفت: از فعالیت خانه احزاب در استان استقبال می کنیم.

بهنام نظری با بیان اینکه احزاب از ابتدای انقلاب در انتخابات مختلف حضور داشته اند، اظهار کرد: هر کدام از احزابی که براساس قانون تشکیل شده و دارای شناسنامه، مرامنامه و دفتر کار و عملکرد همسو با قانون است، می تواند برای انتخابات پیش رو فعالیت خود را در استان دنبال کند.

وی با اشاره به جلسات ستاد انتخابات استان، با احزاب و گروه های سیاسی فعال در شهرستان ها، بیان کرد: در هفته جاری و هفته آینده طی هماهنگی با فرمانداران، در مرکز استان نیز جلسات انتخاباتی برگزار خواهد شد، همچنین طبق ابلاغیه وزارت کشور، احزابی که هنوز اقدام به تمدید مجوز خود نکرده اند، باید حتما برای تمدید مجوز اقدام کنند.

نظری تصریح کرد: احزابی که ذیل قانون احزاب همراه با مجوز فعالیت داشته باشند را به عنوان احزاب شناسنامه دار می شناسیم و حتما همکاری با این احزاب را پیگیری خواهیم داشت، چراکه نقش احزاب را در فضای سیاسی و انتخابات و جلب مشارکت مردم تاثیر گذار می دانیم، اما لازم است که احزاب نیز در راستای ترمیم مجموعه خود، فعالیت داشته باشند و احزاب استانی حتما باید شعب شهرستانی خود را فعال کنند تا حرکت شبکه ای شکل گیرد.

وی با تاکید بر اینکه همه ما موظفیم برای انتخابات پیش رو در راستای رقابت و مشارکت حرکت کنیم، گفت: مسلما احزاب در این راستا نقش تعیین کننده دارند و باید در راستای امیدآفرینی و افزایش مشارکت عمل کنند و احزابی که مجوز خود را تمدید نکنند، به عنوان حزب رسمی قلمداد نمی شوند.

رییس ستاد انتخابات استان مرکزی در خصوص فعالیت خانه احزاب در استان مرکزی بیان کرد: این خانه هنوز مکان مشخصی ندارد، سه شنبه هفته گذشته با سرپرست شهرداری اراک در خصوص تامین فضا برای خانه احزاب مذاکراتی صورت گرفت تا در صورت امکان شهرداری فضایی را در این خصوص اختصاص دهد، البته برخی از موضوعات همچون تامین فضا برای فعالیت خانه احزاب مربوط به مسئولان استان است که قطعا نسبت به انجام آن اقدام می شود، اما برخی از اختلافات مربوط به مجموعه احزاب و خانه احزاب است که باید حل شود ولی قطعا باید این خانه در استان مرکزی فعال شود.

وی با بیان اینکه مسئولان سیاسی استان، در امر فعالیت خانه احزاب، تسهیلگر هستند، گفت: مجموعه احزاب استان باید به جمع بندی برسند و انتخابات خانه احزاب برگزار شود. مسلما پس از انتخاب رییس و هیات رییسه و … این خانه، استانداری نیز می تواند در راستای فعالیت این خانه کمک کند.

نظری تاکید کرد: همه امور به مسئولان ساسی بازنمی گردد، به نتیجه رسیدن فعالیت خانه احزاب، نیازمند عزم دو جانبه است و همه احزاب باید در این حوزه کمک کنند. از فعالیت خانه احزاب در استان استقبال می کنیم چراکه به کمک این خانه در انسجام بخشی بین احزاب و اشتراک نظر آنها در عین اختلاف سلایق، اعتقاد داریم، اما متاسفانه امروز استان با این خلاء روبروست.

وی با بیان اینکه باید برای پذیرش نظرات مخالف تمرین کنیم، اظهار کرد: همین که احزاب دغدغه نظام، انقلاب و مردم را داشته و در راستای منویات مقام معظم رهبری حرکت کنند و با وجود نظرات و سلایق مختلف، قانون را فصل الخطاب قرار دهند نقطه مشترک حاصل شده است، انتظار نداریم که همه احزاب یک حرف را بزنند، اما انتظار می رود که احزاب مختلف در کنار هم، شنوای صحبت های یکدیگر باشند و زمینه جلب و جذب و افزایش مشارکت مردم را فراهم کنند.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.