سرانه فضای سبز اراک توسعه یابد

به گزارش و به نقل از خبرنگار مهر، یوسف یوسفی ظهر دوشنبه در مراسم بزرگداشت روز درختکاری و هفته منابع طبیعی در دانشگاه آزاد اسلامی اراک، همزمان با پنجمین روز از هفته منابع طبیعی، افزود: استان مرکزی استانی صنعتی است که بنابر شرایط آب و هوایی نیازمند توجه بیشتر به توسعه و حفظ فضاهای سبز و منابع طبیعی است.

دست یابی به ۱۷۰۰ متر سرانه جنگل دور از دسترس نیست

این مقام مسئول کاشت گونه های گیاهی سازگار با شرایط اقلیمی استان مرکزی و گیاهانی که به آب کمتری نیاز دارند را از راهکارهای توسعه فضای سبز استان مرکزی دانست و بیان داشت: با رعایت این شرایط دست یابی به ۱۷۰۰ متر سرانه جنگل در استان مرکزی دور از دسترس نخواهد بود.

یوسفی با اشاره به اینکه در استان مرکزی حدود ۱۵ هزار و ۱۲۷ هکتار درختچه زارهای طبیعی وجود دارد، تصریح کرد: این میزان قابلیت توسعه تا ۱۲۰ هزار هکتار را با رعایت شرایط مذکور دارد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی یادآور شد: اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی در راستای کاهش آلودگی هوای اراک در صورت تامین اعتبار آماده اجرای دو هزار هکتار جنگلکاری در محدوده اراضی چپلقی تا حد فاصل نیروگاه است.

وی همچنین از مردم درخواست کرد در صورت مشاهده آتش سوزی در جنگل ها با شماره تماس رایگان امداد جنگل و مراتع ۱۵۰۴ تماس بگیرند.

یوسفی با اشاره به نامگذاری پنجمین روز از هفته منابع طبیعی گفت: پنجمین روز از هفته منابع طبیعی با عنوان منابع طبیعی، آموزش، پژوهش و تحقیقات نامگذاری شده است؛ لذا این هفته فرصت مغتنمی در جهت اطلاع رسانی و فرهنگ سازی برای توجه بیشتر به حفظ و نگهداری منابع طبیعی است.

تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص درختکاری و حفظ منابع طبیعی

وی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص درختکاری و حفظ منابع طبیعی اظهار داشت: حفظ حیات اقتصادی و منابع طبیعی استان اولویت اداره کل منابع طبیعی است.

یوسفی همچنین با اشاره به اجرای طرح همیاران طبیعت، گفت: مشارکت همه مردم و دانشگاهیان در اجرای طرح همیاران طبیعت می تواند اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی را در اشاعه و گسترش فرهنگ منابع طبیعی در بین آحاد مردم، همکاری در سازماندهی بهره برداران منابع طبیعی و ترویج فرهنگ درختکاری و کاشت نهال در فصل مناسب یاری کنند.

مدیرگروه محیط زیست و بیابان دانشگاه آزاد اسلامی اراک هم در این مراسم گفت: اهمیت فرهنگ منابع طبیعی پیرو فرمایشات مقام معظم رهبری به گونه ای است که منابع طبیعی باید به عنوان یک معارف عمومی در جامعه مطرح شود.

احمدی افزود: ارتباط دانشگاه و منابع طبیعی باید به گونه ای باشد که بتوان در دانشگاه ها کارهای کاربردی و تحقیقاتی در راستای حفظ و نگهداری و توسعه منابع طبیعی صورت گیرد.

وی خاطرنشان ساخت: همکاری کلیه ی دستگاه های اجرایی استان و صرف هزینه در جهت توسعه منابع طبیعی و انجام فعالیت های کاربردی در این حیطه می تواند استان را در توسعه منابع طبیعی کمک کند.

گفتنی است در پایان این مراسم کاشت نهال در محوطه دانشگاه آزاد اسلامی اراک صورت گرفت.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.