آغاز ثبت نام اعتکاف در مساجد استان

به گزارش مرکزی دیلی، حجت‌الاسلام داوود چمانی، معاون فرهنگی ـ پژوهشی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)-منطقه مرکزی، ضمن اعلام این خبر گفت: ۱۳۰مسجد سراسر استان پذیرای علاقمندان به حضور در مساجد همزمان با ایام البیض هستند.

وی با بیان این‌که علاقمندان به حضور در مراسم اعتکاف می‌توانند برای شرکت در این مراسم معنوی به مساجد مراجعه کنند، ‌افزود: ثبت نام اعتکاف تا قبل از اذان صبح ۱۳ رجب مصادف با سوم خرداد ادامه دارد.

معاون فرهنگی‌ پژوهشی اداره ‌کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی ادامه داد: مراسم اعتکاف، سحرگاه روز ۱۳ رجب با اقامه نماز جماعت صبح آغاز خواهد شد و مراسم جشن میلاد حضرت امام علی (ع) در شام ۱۳ رجب با مدیحه سرایی برگزار می شود.

حجت الاسلام چمانی اضافه کرد: مراسم عزاداری شهادت حضرت زینب (س) نیز شامگاه روز ۱۵ رجب با سخنرانی استاد اخلاق برگزار می شود و روز ۱۵ رجب مراسم اعتکاف با انجام عبادت ام‌داوود به پایان می رسد.

وی همچنین از حذف بعضی مساجد که سال گذشته برگزار کننده اعتکاف بودند خبر داد و تصریح کرد: تعدادی از مساجد نیز که طی سال‌های گذشته اعتکاف برگزار نمی‌کردند در سال جاری جهت برگزاری این مراسم اعلام آمادگی کردند.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.