پیام آیت‌الله مکارم شیرازی به همایش سراسری «قرآن‌‌پژوهی و طب» در اراک

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از خبرگزاری قرآنی ایران (ایکنا) شعبه مرکزی، آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع عظام تقلید پیامی را به همایش کشوری قرآن‌پژوهی و طب که امروز، ۸ اسفندماه در دانشگاه علوم پزشکی اراک برگزار شد، ارسال کردند.

متن این پیام که توسط حجت‌الاسلام محمودی، نماینده این عالم گرانقدرقرائت شد، بدین شرح است:

بسم‌الله الرحمن‌الرحیم، قبل از هر چیز تشکیل این همایش قرآنی را به همه شما عزیزان، مخصوصاً به دست‌اندرکاران، مسئولان محترم دانشگاه علوم پزشکی اراک و همه عزیزانی که در این مجلس با شکوه شرکت کرده‌اند صمیمانه تبریک می‌گویم.

قرآن کلام نورانی خدا و دستورالعمل جاودانی سعادت بشر و حلقه اتصال تمام مسلمین جهان است. در شرایطی که مسلمانان در برابر هجوم بیرحمانه دشمنان احتیاج به اتحاد و همبستگی دارند، بهترین راه این است که همگی گرد قرآن جمع شوند. این همان حبل‌الله و رشته محکم الهی است که تمامی دل‌ها را به هم مربوط می‌کند و در آیه شریفه ۱۰۳ سوره مبارکه آل‌عمران به آن دعوت کرده و می‌فرماید؛ وَاعْتَصِمُواْ بِحَبْلِ اللّهِ جَمِیعًا وَلاَ تَفَرَّقُواْ وَاذْکُرُواْ.

اعتصام به حبل الله همان تمسک عمومی به تعلیمات این کتاب بزرگ است. این همان نور و هدایتی است که در آیات ۱۵ و ۱۶ سوره مبارکه مائده به آن اشاره فرموده و می‌فرماید: قَدْ جَاءَکُم‌ مِنَ اللَهِ نُورٌ وَ کِتَـٰبٌ مُّبِینٌ * یَهْدِی‌ بِهِ اللَهُ مَنِ اتَّبَعَ رِضْوَانَهُ سُبُلَ‌ السَّلامُ وَ یُخْرِجُهُمْ مِنَ الظُّلُمَـٰتِ إِلَی‌ النُّورِ.

آری همه در پرتو آن از ظلمات پراکندگی و اختلاف رهایی می‌یابند و به سرچشمه نور که همان برادری و اخوت اسلامی است باز می گردند و از هدایت‌های آن به سوی علوم و دانش‌ها و پیشرفت و تعالی بهره می‌گیرند. آشنایی قشر فرهیخته به کتاب آسمانی آنها را در برابر تهاجم فرهنگی دشمن و تلاش آنها برای تخریب مبانی اعتقادی و اخلاقی آن حفظ می‌کند.

اینجانب به تمامی عزیزانی که در این همایش شرکت کرده‌اند تبریک می‌گویم به ویژه اینکه تأکید بر امر مهمی چون مباحث طبی دارد و در حقیقت دو دریای علم و ادیان و اعلم الادبان را به هم پیوند می‌دهد و عظمت قرآن را بیش از پیش آشکار می‌سازد. یقین داشته باشیم که قرآن اقیانوسی است که ناپیدا کرانه و به مصداق تبیانا لکل شیء همه نیازهای روحی و جسمی خود را در آن می‌یابیم. من مطمئن هستم که شما عزیزان با آشنایی با قرآن و تعلیمات حیات بخش اسلام راه سعادت و خوشبختی را می پیمایید و می‌توانید در آینده افرادی دانشمند و پیشگام و پاک و محرم و پر تلاش باشید و برای کشور خود در تمامی زمینه‌ها به ویژه آنچه مربوط به سلامت جامعه است کمک کنید.

آری آینده کشور به دست با کفایت شما ساخته می‌شود به شرط اینکه همواره در سایه هدایت‌های قرآن گام بردارید. در ضمن توصیه می‌کنم همه روز آیاتی از قرآن را بعد از نماز صبح بخوانید و درباره معنای ان بیندیشید و محتوای آن را در زندگی خود پیاده کنید تا لذت خوب زیستن و آرامش روح و آسودگی خاطر و پیشرفت و ترقی را بچشید. من از خدای بزرگ برای همه شما و اساتید محترم شما موفقیت و سربلندی و عزت و سلامت روحی و جسم را می‌خواهم و امیدوارم همواره در سایه قرآن از تمامی خطرات جسمی و روحی در امان باشید. دفتر حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی (مدظله العالی)

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.