برون سپاری خدمات بهزیستی ازموفق ترین طرحهای بازتوانی معلولان

به گزارش مرکزی دیلی ، دکتر ˈ بهروز رفیعی ˈ روز یکشنبه در نشست مشترک مدیران و مسوولان مراکز غیردولتی تحت نظات بهزیستی افزود: تشکل های مردم نهاد و مراکز غیر دولتی، به عنوان یکی از بازوان پرتوان بهزیستی در خدمت رسانی به مددجویان محسوب می شوند.

وی ادامه داد: بهزیستی به طور قطع بدون مشارکت بخش غیردولتی قادر به ارایه خدمات مطلوب و بهینه به جامعه هدف خود نخواهد بود و دولت تدبیر و امید نیز با توجه به اهمیت این امر، برتوسعه فعالیتهای مردمی تاکید دارد.

رفیعی افزود: هم اینک ۴۰مرکز نگهداری معلولان و سالمندان در استان مرکزی فعال است که بخش زیادی از بار خدمت رسانی صادقانه به نیازمندان و توانجویان را بر عهده دارند.

سرپرست بهزیستی استان مرکزی بیان کرد: این اداره کل در سه حوزه پیشگیری ، اجتماعی و توانبخشی از ظرفیتهای بخش غیر دولتی بهره می برد.

او افزود: سازمان بهزیستی در کنار کاهش تصدی گری خود، به منظور رعایت دقیق قوانین و افزایش میزان رضایتمندی عمومی از خدمات قابل ارایه به جامعه هدف، نظارت و کنترل منظمی را بر فعالیتهای مراکز غیردولتی و تشکل های بخش خصوصی در دستور کار قرار داده است.

برگزاری کارگاههای تخصصی آموزش های بازتوانی، تشریح برنامه های آموزش محور به منظور ارایه خدمات مطلوبتر به مددجویان، بازآموزی مجدد قوانین و مقررات شکل گیری مراکز نگهداری غیردولتی و سازمانهای مردم نهاد از دیگر برنامه های جنبی این نشست است.

سازمان بهزیستی استان مرکزی ۱۰۷ مرکز و تشکل غیردولتی در بخشهای پیشگیری، اجتماعی و توانبخشی دارد.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.