راه اندازی ایستگاه و خطوط دوچرخه‌سواری در اراک

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از خبرگزاری تسنیم از اراک، علیرضا نوربهشت بعداز ظهر دیروز در کمیسیون فنی و عمران و ترافیک شورای اسلامی کلانشهر اراک با اشاره به اینکه با توجه به رشد و توسعه زندگی شهرنشینی استفاده از وسایل نقلیه نیز روند رو به رشدی را داشته اظهار داشت: باید تلاش کنیم تا بتوانیم در راستای کاهش آلودگی هوا گام‌های تاثیرگذاری را برداریم و بتوانیم با گسترش فرهنگ استفاده از دوچرخه در تححقق این هدف موفق باشیم.

وی افزود: باید تلاش شود تا به سبب کاهش آلودگی هوا و کمک به سلامت شهروندان اقدام به ایجاد ایستگاه دوچرخه سواری در این کلانشهر کنیم و بتوانیم زیرساخت‌های شهری را به منظور توسعه دوچرخه‌سواری در جامعه ایجاد کنیم که این نیز نیازمند همکاری و تعامل تمامی دستگاه‌ها در راستای رفع این معضل است.

رئیس کمیسیون فنی، عمران و ترافیک کلانشهر اراک تصریح کرد: راه‌اندازی این ایستگاه با هدف گسترش فرهنگ دوچرخه سواری و بالابردن سطح سلامتی مردم در حال بررسی بوده که باید در راستای تحقق این مهم نیز همکاری و تعامل تمامی دستگاه‌ها وجود داشته باشند و در این راستا نیز اعتبارات کافی محقق شود.

نوربهشت با اشاره به اهمیت حمایت و حضور بخش خصوصی در این راستا گفت: باید در این راستا و توسعه فرهنگ دوچرخه‌سواری در تمامی استان‌ها و شهر‌های صنعتی گام برداشته شود و باید تلاش شود که استفاده از وسایل نقلیه که سبب ایجاد آلودگی در سطح شهر می‌شود کاهش پیدا کند.

وی افزود: استفاده از دوچرخه می‌تواند در افزایش سلامتی شهروندان دارای اهمیت بوده و علاوه بر کاهش ترافیک ازایجاد امراض گوناگون نیز جلوگیری کند و نیز مانع اتلاف وقت و انرژی مردم شود.

رئیس کمیسیون فنی، عمران و ترافیک کلانشهر اراک تصریح کرد: تحقق این مهم علاوه برایجاد نشاط و ورزش کردن شهروندان شرکت در فعالیت‌های ورزشی گروهی مثل دوچرخه‌سواری را در جامعه ترویج می‌کند و می‌تواند به داشتن جامعه‌ای سالم و با نشاط و داشتن هوایی پاک که مطالبه اصلی و مهم شهروندان است کمک کند.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.