اخطار زیست محیطی به ۲۰۲ واحد صنعتی و تولیدی آلاینده در استان مرکزی

مدیرکل محیط زیست استان مرکزی گفت: طی سال گذشته، ۲۰۲ واحد صنعتی و تولیدی آلاینده، اخطار زیست محیطی دریافت نموده اند.

به گزارش مرکزی دیلی ،  امیر انصاری در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: موضوع این اخطاریه ها عموما آلودگی هوا، پساب واحد صنعتی، پسماند و عدم ارائه خود اظهاری در پایش واحدهای صنعتی به استناد ماده ۱۹۰ قانون برنامه پنجم توسعه بوده است.

وی بیان کرد: شهر اراک با توجه به همجواری با تالاب کویری میقان، احاطه شدن توسط ارتفاعات از سه جانب و استقرار بیش از ۱۲۰۰ واحد صنعتی که ۱۰۰ واحد آن آلاینده هواست بعنوان یکی از هشت شهر آلوده کشور مطرح گردیده است.

انصاری ادامه داد: طی سال گذشته، تعدادی از واحد ریخته گری و ذوب ضایعات در محدوده جاده فراهان و جاده احمد آباد به دلیل آلودگی بیش از حد مجاز تعطیل گردیده اند.

مدیرکل محیط زیست استان مرکزی خاطرنشان ساخت: به منظور کاهش عوامل آلاینده و تخریب محیط زیست برمبنای ماده ۱۹۲ قانون برنامه پنجم توسعه، کلیه واحدهای بزرگ تولیدی، صنعتی، عمرانی، خدماتی و زیربنایی موظف به نمونه برداری و اندازه گیری آلودگی و تخریب زیست محیطی و در صورت لزوم پایش لحظه ای و مداوم هستند و متخلفین، مشمول ماده ۳۰ قانون نحوه جلوگیری از آلودگی هوا می شوند.

وی تصریح کرد: آلاینده های هوا به طور کلی می تواند بر روی دستگاه تنفس انسان اثراث سوء بهداشتی داشته و در افزایش بیماری های عمومی بدن نقش داشته باشند.

انصاری افزود: طی سال ۹۱ در شهر اراک ۸۱ روز آلودگی بالاتر از حد مجاز بوده است که این تعداد نسبت به مدت مشابه سال ۹۰، ۵۵درصد کاهش را به دنبال داشته است.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.