تاکید مرکز بهداشت استان مرکزی براستفاده ازظروف گیاهی برای نذورات

به گزارش مرکزی دیلی، دکتر «بابک عشرتی» روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: ظروف یکبار مصرف پلاستیکی حاوی ترکیبات آلی پلی استایرن، پلی اتیلن، پلی وینیل کلرید است و به محض ریخت غذا یا نوشیدنی داغ، مونومرهای موجود در آن در محتویات ظرف آزاد می شود و از طریق خوردن وارد بدن می شود.

وی توضیح داد: در چند سال اخیر فرهنگ نادرست استفاده از ظروف یکبار مصرف پلاستیکی در بین مردم به شدت رواج یافته و این درحالی است که کمتر کسی به مضرات جدی آن توجه دارد.

رییس مرکز بهداشت استان مرکزی گفت: در صورت ناچاری در استفاده از ظروف یکبار مصرف پلاستیکی باید توزیع نذورات به صورت نیمه گرم انجام شود و بهترین دما برای کشیدن غذاهای نذری ۴۰ تا ۵۰ درجه دما است.

دکتر عشرتی تاکید کرد: رعایت بهداشت در تهیه نذورات توسط هیاتهای مذهبی و مردم اصلی اجتناب ناپذیر است و پرهیز از مصرف روغن های جامد، نمک های غیراستریل و فاقد ید، رنگهای غیرمجاز و ظروف تفلون خش دار، ضروری است..

وی عنوان کرد: شستشوی دقیق مواد اولیه نذری قبل از پخت و نگهداری بهینه از مواد غذایی فاسد شدنی قبل از طبخ از مسایلی است که باید در تهیه نذری ها رعایت شود و به منظور کاهش ریسک ابتلا به مسمومیتها این غذاها باید در کوتاهترین زمان ممکن مصرف و در یخچال نگهداری شود.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.