هوشمندسازی سامانه حمل و نقل عمومی کلان شهر اراک

به گزارش مرکزی دیلی، «مسعود آبایی» روز یک شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: مطالعات این طرح از سال ۸۶ انجام شده اما امسال این مطالعات بازنگری شده و برای اجرای آن، بهترین مشاوران ایران به کار گرفته شده است.

وی بیان کرد: بخشی از تجهیزات اجرای این طرح خریداری شده و در این راستا دوربین های تردد شمار در سطح شهر نصب شده است.

رییس کارگروه ترافیک و حمل و نقل شورای اسلامی کلان شهر اراک ادامه داد: این طرح هم اکنون به صورت آزمایشی در خیایان قایم مقام اراک در حال اجرا است.

آبایی عنوان کرد: در صورت اختصاص اعتبار، بخش گسترده ای از این طرح تا پایان سال جاری اجرایی خواهد شد.

وی گفت: با اجرای این طرح؛ ترافیک و ثبت سرعت ها از طریق دوربین رصد می شود و آمارهای ترافیک و حمل و نقل عمومی به روز خواهد شد و می توان برنامه ریزی دقیقی در امر ترافیک انجام داد.

رییس کارگروه ترافیک و حمل و نقل شورای اسلامی کلان شهر اراک اضافه کرد: بحث سامانه کارت بلیط نیز از دیگر مواردی است که در دستور کار جدی قرار گرفته و در این راستا مذاکراتی با چند بانک استان مرکزی انجام شده است.

آبایی اظهار کرد: در این طرح به دنبال این هستیم که یک کارت چند منظوره برای تمام خدمات شهری شهرداری برای شهروندان تهیه کنیم.

وی گفت: اصلاحات هندسی نقاط حادثه خیز اراک نیز در دستور کار جدی قرار دارد و در این راستا ستاد ارتقاء فرهنگ ترافیک ۱۱۰ نقطه را شناسایی کرده که در تلاشیم تا پایان سال تعداد زیادی از آنها رفع شوند.

اراک با الحاق سنجان وکرهرود و تصویب شورای عالی شهرسازی و معماری کشور به کلانشهر تبدیل شده و هم اینک حدود ۷۰۰ هزار نفر جمعیت دارد.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.