حذف کالاهای فاقد خدمات پس از فروش در اراک
به گزارش مرکزی دیلی ، سید ‘کمال فدایی فروتن’ روز پنج شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: مرحله نخست اجرای این طرح در حوزه حذف لوازم خانگی بادوام فاقد خدمات پس از فروش است که با هدف حمایت عملی از حقوق مصرف کنندگان اجرایی شده است و در مراحل بعد برای سایر اقلام کالایی پرمصرف انجام می شود.
وی اظهار کرد: در حال حاضر خدمات پس از فروش کالاهای استان حتی در سطح کالاهای معروف نیز ضعیف است و تضمین گارانتی کالاها در عمل برای مصرف کننده محقق نمی شود.
معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی توضیح داد: این طرح برای اجرای قانون ستاد حمایت از مصرف کنندگان با هماهنگی اتحادیه لوازم خانگی اطلاع رسانی به واحدهای عرضه عمده و خرده کالا در خصوص رعایت تضمین گارانتی انجام می شود.
فروتن اظهار کرد: در گام بعدی اجرای این طرح، نظارت بر خدمات پس از فروش در سطح بازار آغاز می شود و فروشندگان متخلف به مراجع قضایی ذیربط ارجاع خواهند شد.
وی یادآور شد: این طرح برای نخستین بار در اراک اجرا می شود و در صورت موفقیت به عنوان الگو برای اجرا در سطح کشور پیشنهاد خواهد شد.