نمره صفر برای برگزاری مسابقات والیبال جام رمضان استان مرکزی

به گزارش اخبار روزانه استان مرکزی و به نقل از عطریاس، والیبال یکی از رشته‌های پرطرفدار ورزشی است که به‌واسطه موفقیت‌های تیم ملی،بیش‌ازپیش موردتوجه ورزشکاران و جوانان قرارگرفته است. در شهر اراک با توجه به درخشش تیم شهرداری در مسابقات لیگ دسته یک و قهرمانی و صعود این تیم به سوپر لیگ ،تب والیبال بالا رفت و با استقبال گرم هواداران روبه‌رو شد بنابراین مسئولان اداره‌ی ورزش و این هیئت باید توجه ویژه‌تری به مسابقات درون استانی این رشته داشته باشند. یکی از لیگ‌هایی که در سطح کشور به آن توجه می‌شود مسابقات جام رمضان است که متأسفانه علی‌رغم تمام موفقیت‌هایی که این مسابقات برای والیبال استان داشته، طی سال‌های اخیر مورد بی‌توجهی و به‌تبع آن استقبال کم هواداران از این رشته شده است.

افزایش ورودی مسابقات از ۴۰۰ به ۶۰۰ هزارتومان

مسئول تیم های دانشگاه علوم پزشکی، دانشگاه اراک و نظام‌مهندسی در خصوص مشکلات تیم‌ها برای شرکت در مسابقات جام رمضان سال گذشته گفت: «به دلیل افزایش مبلغ ورودی مسابقات از ۴۰۰به ۶۰۰هزار تومان ، استقبال مطلوبی از این مسابقات به عمل نیامد.» علی حسین‌آبادی با اشاره به این مطلب که در سال‌های گذشته مسابقات لیگ، جام رمضان ،کارگری، کارمندی و… در استان برگزار می‌شد، گفت: «در سال‌های نه‌چندان دور در همه فصول مسابقات برگزار می‌شد اما در چند سال اخیر مکان و فضای مناسب جهت انجام تمرین در اختیار ورزشکاران قرار نمی‌گیرد که همین مسئله باعث اثرات سوء در کیفیت کار باشگاه‌ها شده است.» وی در خصوص استقبال تماشاگران از مسابقات جام رمضان، گفت: «زمانی که ورود بانوان آزاد و تعداد تیم‌ها زیاد بود، سالن مملو از جمعیت می‌شد اما اکنون ما شاهد چنین استقبالی نیستیم».

سطح مسابقات بسیار فجیع بود

یکی دیگر از مربیان والیبال در رابطه با برگزاری مسابقات جام رمضان در سال گذشته گفت: «به علت مبلغ قابل‌توجه ورودی مسابقات تنها ۶ تیم در مسابقات ثبت‌نام و شرکت کردند.» حسن سمیعی افزود: «در سال گذشته این مسابقات آن‌قدر زننده و فجیع برگزار شد که هیچ استقبالی از سوی تماشاگران صورت نگرفت». وی با توجه به ضعف‌ها و سطح کیفی این مسابقات گفت: «مدیریت این مسابقات، (توسط رئیس هیئت شهرستان اراک) یکی از ضعف‌های اساسی این مسابقات بود٬چراکه با تعیین ورودی بسیار بالا اکثر تیم‌ها توانایی پرداخت این مبلغ و حضور در مسابقات را نداشتند٬ این در حالی است که سال‌های گذشته حداقل گروه‌های ۱۲تیم بودند که ۳یا۴ تیم از شهرستان‌های اطراف حضور داشتند و حتی شاهد حضور بازیکنان ملی‌پوش نیز در این مسابقات بودیم.متأسفانه جام رمضان در سال گذشته از سطح کیفی پایینی برخوردار بود و نمره‌ی برگزاری این مسابقات در حد صفر بود».

پاداش تیم هارا ندادند

محمد فرهادی ،بازیکن تیم امید شهرداری که تیمش در این مسابقات مقام اول را کسب کرده بود، گفت: «هرساله این مسابقات برگزار می‌شود و جالب آنکه هرسال ضعیف تر از سال قبل ،که این امر باعث شد استقبال چندانی از این مسابقات به عمل نیاید».

وی با توجه به مشکلات جام رمضان درسال گذشته گفت: «امسال نگاه تمام بازیکنان به برگزاری این مسابقات با توجه به سطح بازی‌های سال گذشته تغییر کرده و اگر امسال هم مطابق سال گذشته با این برنامه پیش بروند بعید است که تیمی قادر به شرکت در مسابقات باشد».محمد فرهادی در خصوص پاداش تیم اول گفت : «هرساله برای برگزاری مسابقات مبلغی به‌عنوان ورودی دریافت می‌کنند و همانند همه‌ی مسابقات ورزشی٬قرار بر این بود که تیم اول پاداشی به مبلغ ۸۰۰هزار تومان دریافت کند اما سال گذشته چیزی به‌عنوان پاداش به ما تعلق نگرفت و حتی به وزارت ورزش و جوانان نیز نامه‌ای فرستادیم اما اقدامی صورت نگرفت».

به جای پاداش مارا مزاحم خطاب کردند

یکی دیگر از بازیکنان سابق تیم امید شهرداری که در مسابقات جام رمضان حضورداشته گفت: «ما در مسابقات مقابل تیم بزرگسالان شهرداری اراک بازی کردیم و بعد از برد تمام بازی‌ها ،در پایان تیم امیدهای شهرداری اول شد». محمدحسین صادقیه خلج افزود: «بعد از پایان این مسابقات مسئولان بجای اینکه به ما انگیزه بدهند و پاداش ناچیزی به تیم اول هدیه کنند، متأسفانه بعد از یک سال، خبری از پاداش نیست و رئیس هیئت شهرستان به بهانه‌ی اینکه دو نفر از بازیکنان ما مبلغ ورودی را پرداخت نکردند به این تیم پاداشی ندادند. در این یک سال من با آقای رضایی رئیس هیئت شهرستان و مسئول برگزاری مسابقات تماس‌هایی را گرفتم ولی در اواخر ایشان بابی اعتنایی به من گفتند که دیگر مزاحم نشوید».

کاهش ۵۰ درصدی ورودی مسابقات

اما رئیس هیئت والیبال شهرستان اراک در موضوع ورودی بالای مسابقات گفت: «در سال گذشته اینکه سالنی برای برگزاری مسابقات نداشتیم می‌بایست سالن‌های خصوصی را کرایه کنیم٬ که برای کرایه‌ی سالن در سال قبل مبلغ یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان هزینه کردیم که هیچ ارگانی برای پرداخت این مبلغ کمکی نکرد و ما هم برای پرداخت این مبلغ با مشکل روبه‌رو شدیم و بخشی از ورودی تیم‌ها را بابت کرایه سالن پرداخت کردیم». مصطفی رضایی در خصوص نارضایتی بازیکنان و ضعف‌های مسابقات جام رمضان گفت: «ما قبول داریم که مسابقات سال گذشته نقطه‌ضعف‌هایی داشته ٬اما افرادی هستند که نادانسته در این مورد قضاوت می‌کنند و از مشکلات مالی که می‌تواند معضلی برای برگزاری مسابقات باشد خبر ندارند اما بااین‌حال ما به آنان حق می‌دهیم». وی در مورد پاداش‌های بازیکنان گفت: «درسال گذشته به تیم تفرش که در مسابقات سوم شده بود پاداششان را دادیم، تیم اول و دوم به‌جز سه نفر بقیه مبلغ ورودی را پرداخت نکردند، به همین دلیل ما به آنان پاداشی ندادیم». رضایی در رابطه با برگزاری مسابقات جام رمضان درسال جاری گفت: «برگزاری مسابقات جام رمضان به دلیل اینکه سالن دراختیارهیئت استان است، امسال با یک‌دوم ورودی پارسال (۳۰۰ هزار تومان) برگزار می‌شود وامیدواریم که گروه‌های بیشتری از اراک و شهرستان‌ها در این مسابقات شرکت کنند و همچنین تماشاگران استان با استقبال خود سطح کیفی مسابقات را بالا ببرند.»

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.