آیت‌الله دری نجف‌آبادی: دانشگاه‌ها اجازه دخالت ورشکسته‌های سیاسی در امور را ندهند

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: دانشگاه‌ها اجازه ندهند ورشکسته‌های سیاسی کشور برای آنان تصمیم گرفته و تعیین تکلیف کنند.

به گزارش اخبار روزانه استان مرکزی و به نقل از خبرگزاری موج؛ آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی بعد از ظهر دیروز در جمع روسای دانشگاه‌های اراک اظهار کرد: نقش دانشگاه‌ها در شکل گیری انقلاب و اشاعه تفکر و ارزش‌های انقلابی بر کسی پوشیده نیست و دانشگاه از مؤثرترین نهادها در شکل‌گیری و تداوم انقلاب بوده و هستند.

وی ادامه داد: دانشگاه‌ها جریان ساز و موتور محرک کشور در عرصه فکر، علم و تربیت نیروی انسانی هستند، که نباید اجازه دهند ورشکسته‌های سیاسی کشور برای آنان تصمیم گرفته و تعیین تکلیف کنند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با بیان اینکه ورشکسته‌های سیاسی به دنبال این هستند با درگیر کردن دانشگاه‌ها به مسایل حاشیه‌ای و انحرافی پویایی و قدرت عمل دانشگاه‌ها را بگیرند، تصریح کرد: یکی از مراکزی که دشمنان نظام اسلامی برای تخریب اعتقادات معنوی جوانان نشانه گرفته و بر روی آن سرمایه‌گذاری می‌کند، دانشگاه‌ها هستند که می‌طلبد مسئولان دانشگاه‌ها، دانشجویان و اساتید در برابر این توطئه هوشیار و بیدار باشند.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی برگزاری صحیح سخنرانی‌ها و کرسی‌های آزاد اندیشی در دانشگاه‌ها در راستای سازندگی کشور را مفید دانست و افزود: باید در برگزاری این سخنرانی‌ها و کرسی‌ها هوشیارانه عمل کرد.

وی بر لزوم توجه جدی دانشگاه‌ها به امر پژوهش تاکید کرد و خاطر نشان کرد: پژوهش زمینه‎ساز رشد و توسعه پایدار جامعه است و برای رسیدن به توسعه چاره‌ای جز تحقیق و پژوهش نیست.

سردار محسن کریمی فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی نیز تربیت نیروهای ارزشی را از وظایف مهم دانشگاه‌ها برشمرد و گفت: دانشگاه‌ها در برابر تربیت نیروهای ارزشی برای آینده انقلاب مسئول هستند.

حجت‌الاسلام قاسم عبداللهی رئیس کل دادگستری استان مرکزی نیز بیان کرد: متأسفانه امروز کرسی‌های آزاد اندیشی در دانشگاه‌ها رنگ و بوی غربی به خود گرفته و خبری از رعایت اصول و موازین اسلامی در این کرسی‌ها نیست که باید در این زمینه با هوشیاری و بصیرت بیشتری حرکت کرد.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.