کاکاوند:رویکرد پلیس در بحث حجاب و عفاف تذکر کلامی است

به گزارش مرکزی دیلی ، ایرج کاکاوند امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک گفت: پلیس چه قبل و چه بعد از انتخابات نگاه یکسانی به مسئله حجاب و عفاف دارد و اینگونه نیست که مبارزه با بدحجابی کمرنگ شده باشد، اما رویکرد پلیس با بدحجابی رویکردی تذکری بوده و آمار گشت عفاف و حجاب در شش ماه دوم سال افزایش داشته است.

وی در خصوص تغییر مکان پلیس راهور به خارج از شهر اراک و مشکلات پیش آمده برای مردم اظهار داشت: این مکان از قبل برای این منظور تعیین شده و هزینه زیادی صورت گرفته است اما به فکر دغدغه مردم نیز بوده و به دنبال رفع مشکلات مردم به هر طریق ممکن هستیم.

جانشین فرماندهی انتظامی استان مرکزی در پاسخ به سئوال مطرح شده در خصوص تمرکز پلیس در برخی خیابان‌ها و نبود خودروهای پلیس در بعضی دیگر از خیابان‌های سطح شهر اراک عنوان کرد: برای نیروی انتظامی نقطه خاص مطرح نیست، ولی زمانی که پلیس احساس کند در جایی عوامل ناامنی وجود دارد مطمئنا حضور پرنگ‌تری خواهد داشت؛ اما برخی خیابان‌ها و محلات از نگاه پلیس از مشکلات کمتری برخوردار هستند در نتیجه پلیس حضور کمرنگ‌تری دارد.

کاکاوند در خصوص نزاع و درگیری در سطح شهرهای استان گفت: بیشتر توجه نیروی انتظامی در حوزه نزاع و درگیری مقابله با عوامل بوجود آورنده آن است و سعی شده با حضور این نیروها عوامل بوجود آورنده را کنترل کنیم و با این رویکرد در استان آمار نزاع رو به کاهش و مطلوبی است.

وی تصریح کرد: فرهنگ مردم در استان و شهر اراک کمک کرده تا نزاع و درگیری در سطح استان آمار قابل توجهی نباشد و از این جهت در سطح مطلوبی قرار داریم، اما هر جا لازم به حضور پلیس باشد در کمترین زمان پلیس حضور یافته و با توجه با اختیارات قانونی عمل کرده و یا متخلفان را به دستگاه قضایی منتقل می‌کند.

جانشین فرماندهی انتظامی استان مرکزی با اشاره به دیدگاه‌های متفاوت در خصوص آمار نزاع در سطح استان ادامه داد: این آمار با توجه به دستگاه‌های مختلف تفاوت دارد مثلا نگاه نیروی انتظامی مطمئناً با نگاه قضایی متفاوت است و بعضی اختلافات در بین اشخاص عکس‌العمل‌های مختلفی دارد که اگر این رفتارها موجب سلب آرامش و مزاحمت برای مردم شود نیروی انتظامی در آن ورود می‌کند.

کاکاوند در خصوص برخی مشکلات ترافیکی در مناسبت‌های مختلف و سد معبر گفت: پلیس اگر قرار باشد محدودیت‌هایی را در سطح شهر اعمال کند از قبل از طریق رسانه‌ها اطلاع رسانی می‌کند، اما در بحث سد معبرها پلیس با خودروهای متخلف برخورد جدی دارد.

وی با اشاره به برخورد پلیس با کاروان‌های عروسی که موجب سلب آسایش و مسائل ترافیکی در سطح شهر می‌شوند، اذعان داشت: در شش ماه نخست امسال بیش از ۲۰۰ مورد برخورد با کاروان‌های متخلف عروسی و تالارها داشته‌ایم که با این متخلفان طبق قانون برخورد شده است.

جانشین فرماندهی انتظامی استان مرکزی با انتقاد به برخی سرعت گیرهای سطح شهر و نبود دوربین‌های کنترل سرعت در سطح شهر متذکر شد: به دلیل نبود دوربین‌های کنترل سرعت در سطح شهر اراک و عدم رعایت رانندگان در مسائل کنترل سرعت مجبور به استفاده از سرعت‌کاه هستیم اما برخی سرعت‌گیرها از استاندارد لازم برخوردار نیستند که این مسئله باید رفع شود.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.