تست غیرتخریبی ارزیابی وضعیت آسفالت در استان مرکزی

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه مرکزی، مجید نصراله نژاد در عملیات راه‌اندازی و شروع به کار این دستگاه‌ها اظهار کرد: استفاده از این تکنولوژی ضمن کاهش قابل توجه هزینه‌های تست‌های مخرب مانند نمونه‌گیری و همچنین عملیات مجدد روکش، می‌تواند سرعت اجرای پروژه‌ها و همچنین نیاز فنی راه‌های استان را به آسفالت مجدد به شدت کاهش دهد.

وی با ابراز رضایت‌مندی از اجرای این پروژه فنی، بهره‌مندی از تکنیک‌های به روز و استفاده کاربردی از دانش فنی را از اولویت‌های این اداره کل برشمرد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی ابراز امیدواری کرد که با اجرای برنامه زمان‌بندی مناسب تمامی راه‌های استان مورد تست و ارزیابی دقیق توسط این دستگاه‌ها قرار گرفته تا با ارتقاء کنترل کیفیت راه‌های استان، سطح ایمنی تردد را در جاده‌های استان مرکزی به سطح مطلوبی افزایش دهیم.

با استفاده از سیستم نرم‌افزاری و سخت‌افزاری این سیستم مدرن وضعیت رویه آسفالت از قبیل میزان خرابی، ضخامت لایه آسفالت، استحکام لایه‌های آسفالت، تشخیص و دلایل تخریب آسفالت مشخص و اعلام می‌شود.

دستگاه RSP با اسکن سطح آسفالت و اندازه‌گیری دمای سطح آن می‌تواند میزان خرابی و موج لایه آنرا تا عمق ۵/۱ متری از سطح آسفالت تشخیص دهد.

دستگاه HWD نیز با تست سطح رویه آسفالت، میزان مقاومت و تحمل بار جهت عبور محموله‌های ترافیکی و قابل استفاده بودن آنرا تشخیص داده، همچنین اقدامات قابل اجرا و مورد نیاز سطح آسفالت را اعلام می‌کند.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.