توهین نشریه «شارلی ابدو» به پیامبر(ص) اهانت به همه آزاداندیشان جهان است

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از خبرگزاری فارس از اراک، عزیز‌الله شیخی بعد از ظهر دیروز در نشست با جمعی از خانواده شاهد و ایثارگر استان اظهار داشت: حرکت رسول اکرم(ص) در شبه جزیره عربستان به فرمان خداوند و برپایی دین اسلام، دینی سرتاسر خیرخواهی، خوبی، عدالت‌جویی و نوع دوستی و صلح و مودت، دینی که جهان را از نورانیت خود بهره‌مند ساخت و کاخ ستمکاران را به لرزه درآورد، زمینه‌ساز بسیاری از عداوت‌ها و دشمنی‌ها از سوی دنیا طلبان و بدخواهان اسلام شد.

وی تصریح کرد: جنگ‌های سخت، جنگ‌های ایدئولوژیک سرد و حال جنگ نرم خوراک افکار عمومی را تامین می‌کند تا بحث جهانی شدن و شناخت غرب با سردمداری آمریکا به عنوان کدخدای این دهکده جهانی شایع شود.

معاون پژوهش و ارتباطات فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان مرکزی ادامه داد: هم‌اکنون آمریکا، صهیونیست‌ها و سایر دول غرب با همراهی و یاری بسیاری از دول خود فروخته یک جنگ ایدئولوژیک نوین را به راه انداخته و سعی دارند اسلام را به عنوان دین ستیزه‌جو، حامی تروریسم و… در مقابل تمام ادیان آسمانی قرار دهند.

شیخی با تأکید بر اینکه این جنگ نه جنگ اول و نه جنگ آخر دشمنان اسلام است، اظهار داشت: دنیاخواهی، زیاده‌طلبی و قدرت چشم دشمنان اسلام را کور کرده است، به همین دلیل آنها هیچگاه دست از دشمنی خود با اسلام بر نخواهند داشت.

وی تشریح کرد: در عصر جدید رسانه‌ها به عنوان ابزاری در دست صاحبان قدرت به اصطلاح آزادی‌گرای غربی قرار گرفته‌اند و با حمایت از نشر و انتشار هر گونه عقاید و افکار و… سعی در دیکته کردن خواسته‌های نامشروع خود و ایجاد شقاق و تفرقه بین ادیان مختلف دارند تا با این روش به اهداف پست خود دست یابند و توهین به پیامبر رحمت و مغفرت آخرین رسول خدا یکی از همین دسیسه‌ها در پرتو انتقال آزاد اطلاعات و عقاید است.

معاون پژوهش و ارتباطات فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان مرکزی بیان کرد: در مقابل دین مبین اسلام با وجود تمام آزادی‌های مدنی و… اجازه توهین و بی‌احترامی به هیچ انسانی را نمی‌دهد چه رسد به پیامبران الهی که برای همه قابل احترام هستند.

شیخی با تأکید بر اینکه توهین نشریه «شارلی ابدو» فرانسه به حضرت محمد مصطفی(ص) اهانت به همه انسان‌های آزاداندیش و آزادیخواه به ویژه مسلمانان جهان است، گفت: در چنین اقداماتی اگر روح انسانی و عقلانیت حاکم بر رفتار انسانی مورد توجه قرار گیرد به هیچ وجه منطقی و پذیرفته نیست و از نظر انسانی یک حرکت مذموم و ناپسند است.

وی افزود: اینکه حرکت تروریستی عده‌ای خود فروخته و ضد اسلام را به پای مسلمانان نوشته و اجازه توهین به ساحت مقدس پیامبر بزرگ اسلام را به خود بدهند، نوعی بی‌اخلاقی و رفتار ضد انسانی است و این همان ابزاری بودن رسانه‌ها به عنوان بازیچه‌ای در دست صاحبان قدرت است و انسان‌های جهان باید آگاه باشند که این رفتارها دسیسه و حربه‌ای بیش نیست که صاحبان رسانه‌هایی چون مطبوعه «شارلی ابدو» به عنوان مترسک خیمه شب بازی عنان خود را به دست دنیاطلبان داده‌اند و این نشان تزویر و مکر و حیله صاحبان رسانه‌ها در غرب است.

معاون پژوهش و ارتباطات فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان مرکزی افزود: اسلام بر مبنای معارف دینی، اخلاق را از پایه‌های اساسی دین دانسته و مانند بی‌خردان و صاحبان زر و زور از روی بغض و حسد هر عمل غیر اصولی را به سایر ادیان و پیامبران آنها نسبت نمی‌دهد.

شیخی اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران به عنوان یکی از کشورهای بزرگ اسلامی این حرکت تروریستی را محکوم می‌کند، حال چرا باید به دین و ملتی که با آسیب دیدگان حرکت تروریستی در فرانسه همدردی کرده‌اند، توهین و اهانت شود و عاملان اصلی همچون روباه، مکارانه خود را در پس احساسات آسیب دیدگان مخفی و دیگران را متهم می‌کنند تا از نظرها دور بمانند.

وی تأکید کرد: خادمین شهدا و ایثارگران این کشور و استان غیور پرور استان مرکزی که کشورشان قربانی تروریست بوده و تاکنون بیش از ۱۷ هزار شهید ترور تقدیم کرده حرکت‌های تروریستی در سرتاسر جهان را محکوم می‌کند.

معاون پژوهش و ارتباطات فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان مرکزی اظهار کرد: این حرکت ناجوانمردانه و به دور از اخلاق مطبوعه «شارلی ابدو» و تولیدکنندگان و ناشران این اثر زشت محکوم بوده و امید است با بکار بستن منطق و تصمیم‌گیری و رفتار بر اساس عقلانیت اهل قلم غرب دیگر شاهد این گزافه‌گویی‌ها و یاوه‌سرایی‌ها نباشیم تا در جهانی که مستکبران آن را به بلوا کشیده‌اند جرقه‌ای بر هیزم آن نباشند.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.