آغاز عملیات اجرایی دهکده گردشگری الماس اراک

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از خبرگزاری فارس از اراک، استاندار مرکزی پیش از ظهر امروز در مراسم کلنگ‌زنی این پروژه گفت: شهر اراک با داشتن پیشینه و تاریخچه قدیمی امروز با مشکلات زیست محیطی بسیاری مواجه شده است که رفع این مشکلات نیازمند اندیشیدن و به کارگیری تدابیری شایسته در راستای توسعه این شهر است.

محمدحسین مقیمی با اشاره به مشکل آلودگی هوا اظهار داشت: با اجرایی شدن مصوبات و پیگیری‌های مکرر در آینده‌ای نزدیک شاهد رفع آلودگی هوای شهر اراک خواهیم بود.

وی با بیان اینکه شهر اراک به عنوان مرکز استان با توجه به گستردگی از امکانات رفاهی در شان کلانشهر برخوردار نیست، تصریح کرد: رفع این نقیصه نیازمند همکاری و تلاش دستگاه‌های اجرایی است و می‌طلبد دستگاه‌ها تلاش و همت مضاعفی در این زمینه داشته باشند.

استاندار مرکزی گسترش فعالیت‌های عمرانی و رفاهی در شهر را مثبت ارزیابی کرد و گفت: ورود صنایع استان به بخش رفاهی گامی موثر در گسترش امکانات رفاهی خواهد بود.

به گفته وی ورود صنعت به این عرصه امکانات رفاهی، اشتغال‌زایی و نشاط عمومی را برای مردم در پی خواهد داشت.

مقیمی بیان کرد: امیدواریم با ورود کارخانه آذرآب به این عرصه حضور دیگر صنعتگران را نیز شاهد بوده و با همکاری دولت و دستگاه‌های اجرایی شاهد شکل گیری اراکی مدرن باشیم.

سرپرست میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی نیز گفت: مجری و سرمایه‌گذار اصلی این پروژه صنایع آذرآب اراک است و در نظر دارد در این مجتمع سفره‌خانه سنتی، کارواش، پارکینگ، استخر، رستوران، پارک آبی، کافی‌شاپ، استادیوم سالن ورزشی، فضاهای سبز متنوع، نمایشگاه گل و گیاه و هتل ایجاد کند.

سیدمحسن رحمتی افزود: قرار است این پروژه با زیربنای ۸۴ هزار و ۳۰۳ متر مربع ظرف سه سال به بهره‌برداری برسد.

به گفته وی در این مجتمع فعالیت‌های ورزشی در رشته‌های شنا، ایروبیک، بولینگ، بدنسازی، فوتبال و دو و میدانی نیز با توجه به مجوز صادره از سوی اداره کل ورزش و جوانان انجام خواهد شد.

رحمتی با اشاره به ایجاد پارک آبی خاطرنشان کرد: پارک آبی این مجموعه تفریحی از مدرن‌ترین و مجهزترین امکانات روز برخوردار است و تجهیزات آن توسط شرکت polin ترکیه سازنده ۱۵۰۰ پارک آبی در دنیا و یکی از معتبرترین سازندگان این اماکن تأمین می‌شود.

به گفته وی این پارک آبی در پنج طبقه طراحی شده که قادر به رقابت با سایر پارک‌های آبی ساخته شده در ایران خواهد بود.

سرپرست میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی گفت: در ضلع غربی این دهکده مجموعه‌ای ۱۶ طبقه به عنوان هتل پنج ستاره مورد استفاده قرار خواهد گرفت که خود شامل سوئیت‌های اقامتی با آخرین متدهای روز است همچنین در این مجموعه سالن‌های اجتماعات متعدد، تالارهای زیبا و فرح بخش و کافی‌شاپ‌های مدرن با فضای جذاب و دلنواز و آمفی تئاتر چند منظوره ایجاد خواهد شد.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.