آغاز چهارمین دوره آموزشی «اخلاق در خانواده» در اراک

به گزارش مرکزی دیلی، اشرف جواهری، مشاور امور بانوان نهاد رهبری در استان مرکزی در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، در رابطه با برگزاری درس اخلاق بانوان، گفت: این دوره آموزشی سه سال با حضورآیت‌الله دری نجف‌آبادی، نماینده ولی فقیه در استان برگزار شده که تمامی مطالب آن مبسوط و در قالب جزوه گرد‌آوری شده است.

وی از برگزاری چهارمین سال متوالی کلاس درس اخلاق در خانواده خبر داد و افزود: این دوره  به‌صورت ماهانه یک‌بار و با حضور جمعی از فعالان فرهنگی استان برگزار می‌شود.

جواهری در ادامه تفسیر نامه ۳۱ نهج‌البلاغه شریف را محور این کلاس عنوان کرد و گفت: این نامه دربرگیرنده مباحث تربیتی و فرهنگی فراوان است که حاضران در این کلاس از مفاهیم بلند آن استفاده می‌کنند.

وی با بیان این مطلب که این کلاس آموزشی از متقاضیان علاقه‌مند به این مباحث نیز دعوت به حضور می‌کند، اظهار کرد: داوطلبان برای حضور و اعلام آمادگی به دفتر مشاور امور بانوان نهاد رهبری در استان(حوزه اسلامی بانوان) واقع در شهر صنعتی حوزه حضرت فاطمه الزهرا(س) مراجعه یا با شماره تلفن ۳۳۱۲۳۵۵۴ تماس حاصل کنند.

جواهری افزود: اولین جلسه کلاس درس اخلاق در خانواده، چهارشنبه، ۲۳ بهمن با حضور جمعی از بانوان فرهنگی و متقاضیان علاقه‌مند برگزار می‌شود.

وی در ادامه به ضرورت ادای تکلیف الهی توسط دانشگاهیان تأکید کرد و در این خصوص به آیه ۱۸۷ از سوره مبارکه«آل‌عمران» که می‌فرماید؛« وَإِذَ أَخَذَ اللّهُ مِیثَاقَ الَّذِینَ أُوتُواْ الْکِتَابَ لَتُبَیِّنُنَّهُ لِلنَّاسِ وَلاَ تَکْتُمُونَهُ فَنَبَذُوهُ وَرَاء ظُهُورِهِمْ وَاشْتَرَوْاْ بِهِ ثَمَنًا قَلِیلًا فَبِئْسَ مَا یَشْتَرُونَ؛ و [یاد کن] هنگامى را که خداوند از کسانى که به آنان کتاب داده شده پیمان گرفت که حتما باید آن را [به وضوح] براى مردم بیان نمایید و کتمانش مکنید پس آن [عهد] را پشت‏سر خود انداختند و در برابر آن بهایى ناچیز به دست آوردند و چه بد معامله‏اى کردند»، اشاره کرد.

مشاور امور بانوان دفتر نهاد رهبری در استان مرکزی در پایان با اشاره به اینکه اهل کتاب مشعل‌دار هدایت جامعه‌اند، ابراز کرد: بی‌شک اگر مردم هدایت لازم را ندارند اهل کتاب وظیفه خویش را به درستی انجام نمی‌دهند و این مهم با رعایت هنجارها و حد و حدودهای شرعی محقق خواهد شد.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.