گلایه از کمبود بودجه سازمان فرهنگی‌ و رزشی شهرداری اراک

به گزارش مرکزی دیلی ، حمید کربلایی حسنی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) – منطقه مرکزی، افزود: کلیه مسائل و مباحث فرهنگی همواره مورد توجه سازمان بوده است و در عرصه‌های مختلف ورود کرده‌ایم.

وی تصریح کرد: امسال نیز در زمینه پسماند، ترافیک، آتش‌نشانی و آپارتمان‌نشینی نمایش‌های مختلفی اجرا شده است و در کلیه پارک‌ها به منظور بررسی مباحث گوناگون و همچنین تلاش در عرصه فرهنگی بیش از ۱۰۰ برنامه برگزار شده که این امر بخشی از اهداف فرهنگی ما را محقق کرده است.

حسنی با اشاره به کاهش مصرف زباله در شهر اراک افزود: فرهنگ‌سازی در عرصه پسماند باعث شده است که از ابتدای سال تاکنون حدود ۸۰۰ میلیون تومان صرفه‌جویی در شهرداری انجام بگیرد و حتی در حوزه تصادفات نیز طبق آمار شورای سازمان فرهنگی وزرشی شهرداری اراک به نقل از معاون خدمات شهری کاهش چشمگیری داشته‌ایم.

وی افزود: قطعاً کاهش آمار تصادفات مرهون تلاش‌ها و برنامه‌های شورای ترافیک استان و شهر اراک است که در این راستا نیز سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری از هیچ کمکی دریغ نکرد و بخشی از آن ناشی از تلاش‌های پرسنل این سازمان بوده است.

مدیرعامل سازمان فرهنگی‌ورزشی شهرداری اراک رقم بودجه سال گذشته این سازمان را بسیار ناچیز عنوان کرد و گفت: این ارقام ناچیز قطعاً کندی کار را در پی دارد و امسال نیز رقم چهار میلیارد تومان را به عنوان بودجه سال ۹۴ پیشنهاد داده‌ایم که هرچند همچنان این میزان بودجه کفایت نخواهد کرد اما به هرحال امکان انجام بسیاری از امور و تحقق اهداف فرهنگی سازمان را فراهم می‌کند.

وی با تأکید بر اینکه به هر حال باید با شرایط مالی شهرداری اراک کنار آمد و امور را با آن همسو کرد، درخصوص برنامه‌های این سازمان در ایام دهه فجر اظهار کرد: برنامه‌های سازمان با توجه به حجم بالای آنها از پنجم تا بیست و دوم بهمن در شهرستان اراک اجرا خواهد شد و انواع مسابقات کتابخوانی و دوچرخه‌سواری برای عموم مردم نیز در نظر گرفته شده است.

حسنی اضافه کرد: برنامه‌های فرهنگی خانوادگی همچون برگزاری پیاده‌روی خانوادگی در پارک آزادی اجرا خواهد و همایش شیوه‌های شادی در خانواده با حضور دکتر کردی را در فرهنگسرای شهر خواهیم داشت. همچنین نمایشگاه عکس انقلاب را برای علاقمندان برگزار خواهیم کرد و برای اولین بار از دوازدهم تا ۲۲ بهمن نمایشگاهی با هزار عنوان جلد کتاب و تخفیف ۵۰ درصد در این فرهنگسرا برپا خواهد شد.

مدیرعامل سازمان فرهنگی‌ورزشی شهرداری اراک با اشاره به اینکه در کنار برنامه‌های فرهنگی برنامه ورزشی نیز تدارک دیده شده است، گفت: مسابقات فوتسال و والیبال برای کلیه پرسنل شهرداری در نظر گرفته شده است که حدود ۵۰۰ نفر از پرسنل را درگیر خواهد کرد و علاوه بر آن برای کارکنان زن شهرداری نیز مسابقات دارت تدارک دیده شده است.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.