انتخاب استان مرکزی به عنوان قطب علمی دانشجو،نظم و امنیت در کشور

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از خبرگزاری پانا، سرهنگ احمد خسروی در جلسه پژوهشی با حضور مسئولان انتظامی استان افزود: آنچه امروز در سراسر دنیا خصوصاً ایران مورد توجه سازمان ها و نهادهای مختلف می باشد حرکت به سمت دانش بنیانی و معرفی خود به عنوان یک سازمان دانش محور است.

وی ادامه داد: ناجا در این خصوص اقدامات بسیار شایسته ای را انجام داده و حدود ۷ سال است که با راه اندازی ساتحوم ناجا و دفاتر تحقیقاتی در سراسر کشور گام بلندی را در جهت تحقق این خواسته برداشته است و در حال حاضر با تلاش همه همکاران از پایین ترین رده گرفته تا راس آن یعنی فرماندهی ناجا، امروز ناجا در حوزه نظم و امنیت و مسایل اجتماعی مرتبط به عنوان یک سازمان صاحب نظر در محافل علمی شناخته شده و این امر ناجا را در رسیدن به هدف اصلی خود (پلیس جامعه محور ) بسیار کمک کرده است .

رئیس دفتر تحقیقات کاربردی فرماندهی انتظامی استان مرکزی در ادامه با اشاره به نقش سازمان تحقیقات و مطالعات ناجا در حرکت این سازمان به سمت یک سازمان دانش بنیان گفت: ساتحوم ناجا به منظور تولید ادبیات نظری در حوزه های مختلف ماموریتی اقدام به حوزه بندی مطالعاتی استان های کشور بر اساس ظرفیت های جغرافیایی، فرهنگی، اجتماعی و … نموده که در این بین استان مرکزی با بیش از ۱۱۰۰ عالم در کشور و پیشینه علمی قوی به عنوان قطب علمی (دانشجو؛ نظم و امنیت ) تعیین شد .

سرهنگ خسروی خاطر نشان کرد: هدف ناجا از این قطب بندی امنیتی کردن دانشجو و دانشگاه ها نبوده بلکه استفاده بهینه از ظرفیت علمی دانشجو و دانشگاه ها در پشتیبانی از نظم و امنیت است .

وی بیان کرد: آنچه امروز بعد از گذشت بیش از ۷ سال از عمر تحقیق و پژوهش در ناجا مطرح است موضوع عملیاتی کردن دستاوردهای پژوهشی در سطح کشور است .

رئیس دفتر تحقیقات کاربردی فرماندهی انتظامی استان مرکزی با بیان اینکه بایستی فرماندهان به آسیب های حوزه ماموریت خود به عنوان یک مسئله نگاه کنند گفت: شما می توانید با تعامل با مراکز علمی و تعامل به نخبگان (درون و برون سازمانی) این آسیب را به عنوان یک مسئله تعریف و نسبت به رفع علمی این آسیب اقدام کنید .

در این جلسه رئیس دفتر تحقیقات به منظور توجه دادن معاونین، روسای پلیس تخصصی استان و فرماندهان انتظامی شهرستانهای تابعه پیشنهاداتی را ارایه داد که با موافقت سردار ملکی فرمانده نیروی انتظامی استان مرکزی به تصویب رسید.

 

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.