پیشرفت فیزیکی ۳۰ درصدی واحدهای شهر امیرکبیر

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل ازخبرگزاری تسنیم در اراک، محسن نریمان در جمع خبرنگاران با اشاره به موقعیت شهر جدید امیر کبیر اظهار کرد: امیرکبیر یک شهر جدید بوده و تلاش دولت برای پویایی این شهر است.

وی افزود: مسئولان باید وظایف خود را به درستی انجام داده و مشکلات را بر دوش متقاضیان نینداخته که وظایف راه و شهرسازی و مسئولان شهر جدید، مشخص بوده و سهم آورده متقاضیان نیز اعلام شده است .

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به احداث فضای سبز در شهرهای جدید گفت: باید فضای سبز جذابی ایجاد شده و برای مسائل زیربنایی تامین اعتبار شود.

وی افزود: ۱۳۴۴واحد مسکن مهر در مهاجران درحال ساخت و ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و  ۳۰۰ واحد آماده بهره برداری است.

وی تصریح کرد: در برنامه هیئت مدیره شرکت مادر تخصصی عمرانی بازدید از این شهرها در دستور کار قرار گرفته و پروژه مسکن مهر مورد توجه مردم بوده و دولت به تعهدات از قبل انجام شده متعهد است.

معاون وزیر راه و شهر سازی با اشاره به تعهدات انجام شده گفت: براساس تعهدات، بعضی قیمت ها به صورت علی الحساب در نظرگرفته شده بود که مابه التفات آن بعد از محاسبات دقیق از متقاضیان دریافت شده و بر اساس اهداف مسکن مهر باید فشارهای اقتصادی و اجتماعی بر روی متقاضیان به حداقل برسد که در بعضی مواقع می توان از تسهیلات بانکی با سود پایین مشکلات متقاضیان کم یا تعدیل شود.

نریمان افزود: تنها شرکت مادر تخصصی عمران مسئول همه مسکن های مهر کشور نبوده و تنها  مسکن هایی که در شهرهای جدید مانند مهاجران و امیرکبیر درحال ساخت بوده در تهعد این شرکت است که شهر جدید امیرکبیر از آخرین اقدامات در زمینه مسکن مهر است.

وی با اشاره به پیشرفت فیزیکی شهر امیر کبیر گفت: طراحان برای شهرهای جدید امیرکبیر و مهاجران آینده خوبی را پیش بینی کرده و سرمایه گذاران امیرکبیر و مهاجران برای خرید مسکن برندگان واقعی هستند.

معاون وزیر راه و شهر سازی با اشاره به مسائل و مشکلات زیر بنایی شهرهای جدید تصریح کرد: در شهرهای جدید مشکلات زیر بنایی از جمله  آب، برق، گاز و فاضلاب وجود دارد که باید این مشکلات مرتفع شوند چرا که  در فاز اول امیرکبیر ۱۰۰۰۰نفر ساکن می شوند.

وی گفت: با توجه به نوع کار در شهر امیرکبیر و هماهنگی های انجام شده باید کار سریعتر انجام شود.

وی افزود: سپرده تسهیلات بانکی تا ۶برابر مشمول مسکن مهر نشده و سعی ما بر این است که تسهیلاتی در بخش مسکن قرار دهیم تا تسهیلات مسکن اجتماعی از این طریق تامین شود.

معاون وزیر راه و شهر سازی تصریح کرد: هدف اصلی ما خروج ساخت مسکن از حالت دولت محوری به مردم محوری در کشور است.

وی افزود: مسائل درمانی و آموزشی و رفاهی نیز در گرفته شده و همه بر عهده دولت است و متقاضیان با صبر برای ایجاد زیر ساخت ها خانه ای با امکانات کامل تحویل می گیرند.

نریمان گفت: در کل کشور ۴۰۰ هزار واحد از ۲ میلیون واحد مسکن مهر در شهرهای جدید در حال ساخت است که بالای ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و هفته آینده واحد های تکمیلی افتتاح شده و ۷۰-۸۰ درصد مابقی در ۲۴ ماه آینده تکمیل می شود.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.