تخصیص سه هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان از اعتبارات سفر هیات دولت به استان مرکزی

معاون امور عمرانی استانداری مرکزی، گفت: ۱۱ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان در سفر هیات دولت برای مدت سه سال به استان اختصاص یافت که سه هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان سال گذشته به استان تخصیص یافت.

علی اکبر اسدی عصر چهارشنبه در آیین آغاز عملیات اجرایی مرکز خدمات جامع سلامت شبانه روزی بخش قهره کهریز شهرستان شازند، افزود: اعتباری که در حوزه عمرانی سال گذشته به استان مرکزی اختصاص یافت معادل اعتبار ۶ سال قبل از آن بوده‌ است.

وی ادامه داد: ۱۳۸ طرح بهداشتی در استان مرکزی در حال اجرا است و در این حوزه اقدامات خوبی انجام شده که بیمارستان‌های ولیعصر(عج) و فوق تخصصی زنان و زایمان اراک و بیمارستان خمین از جمله این طرح‌ها هستند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی اظهار کرد: آلایندگی ناشی از فعالیت پتروشیمی و پالایشگاه شازند و برخی دیگر از صنایع ضرورت ساخت بیمارستان را در این منطقه ایجاد کرده بود.

اسدی پایان طرح‌های اجرایی را از برنامه‌های استانداری مرکزی عنوان کرد و افزود: اکنون طرح‌های عمرانی تنها در حوزه درمانی در استان آغاز می‌شود و در بقیه حوزه‌ها تاکید بر اتمام طرح‌ها است.

وی گفت: با توجه به اختصاص ۱۵۰ میلیارد ریال به اجرای طرح مرکز خدمات جامع سلامت شبانه روزی بخش قهره کهریز پیش بینی می‌شود ظرف مدت یکسال این طرح به بهره‌برداری برسد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک هم در این آیین گفت: پنج طرح اصلی در حوزه درمان و خدمات پزشکی کشور در حال انجام است که یکی از این این طرح‌ها تعرفه پرستاری است که بعد از ۱۵ سال در دولت سیزدهم اجرایی شده‌ است.

دکتر علیرضا امانی افزود: طرح دارویار از طرح‌های دیگری است که اجرای آن نیازمند ۱۰۵ هزار میلیارد تومان برای کاهش پرداختی از جیب مردم بوده‌ است.

وی ادامه داد: ۶۵ هزار میلیارد تومان در مرحله نخست برای اجرای این طرح پرداخت شده‌ است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک اظهار کرد: ۱۰۷ نوع بیماری سخت درمان وجود دارد که شایعترین آنها سرطان است که بخشی از هزینه درمان این بیماران توسط بیمه پرداخت می شود و بقیه توسط این صندوق پرداخت می شود.

امانی گفت: ۴۶ میلیارد ریال منابع مالی توسط این صندوق از آبان ماه تا پایان سال گذشته و ۲۵ میلیارد ریال در سه ماه امسال به بیماران سخت درمان پرداخت شده‌است.

وی ادامه داد: نظام ارجاع و پزشک خانواده از دیگر این طرح‌ها است که از تیرماه امسال در شهرستان دلیجان آغاز شده و به تدریج در بقیه شهرستان‌های استان مرکزی اجرا می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک اظهار کرد: ۲ هزار طرح بهداشتی در سطح کشور در حال انجام است ‌که از این تعداد ۱۴۰ طرح در استان مرکزی در حال انجام است که هشت طرح از مجموع این طرح‌ها مربوط به شازند هست.

نماینده مردم شازند در محلس شورای اسلامی نیز در این نشست گفت: ساخت بیمارستان ۱۲۰ تخت خوابه شازند و مرکز خدمات جامع سلامت قهره کهریز از مصوبات دولت بوده و باید اجرایی شود.

محمود احمدی بیغش افزود: ۱۱۰ میلیارد ریال تا مرداد ماه امسال به این طرح تخصیص می یابد و ۹۰ میلیارد ریال بقیه توسط وزارت بهداشت تامین می‌شود.

وی ادامه داد: صنایع در مدت ۳۵ سال گذشته مشکلاتی را برای مردم ایجاد کرده‌اند و امروز در برخی خانواده‌های شازند ۲ تا سه بیمار سرطانی وجود دارد.

نماینده مردم شازند در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: صنایع این شهرستان در مدت ۲ سال گذشته پای کار آمده و ۷۵۰ میلیارد ریال سال گذشته توسط پالایشگاه شازند به چهار اداره استان اختصاص یافت.

احمدی بیغش افزود: اکنون بیمارستان شازند نیز با اعتباری بالغ بر هزار میلیارد تومان توسط پتروشیمی شازند در حال ساخت است.

وی ادامه داد: ۲۵۰ میلیارد تومان توسط دولت سیزدهم برای رفع تنش آبی شازند به این شهرستان اختصاص یافته و اکنون تنش آبی ۵۰ روستای شهرستان برطرف شده‌ است.

نماینده مردم شازند در مجلس شورای اسلامی افزود: زمینه تامین آب شهرستان‌های شازند و محلات نیز در دولت سیزدهم از سد کمال صالح فراهم شده‌است.

عملیات اجرایی مرکز خدمات جامع سلامت شبانه روزی بخش قهره‌کهریز شهرستان شازند در زمینی به مساحت ۹ هزار و ۱۵۱ متر مربع با زیر بنای یک هزار و ۴۳۵ متر مربع آغاز شد.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.