کاهش ۴۱ درصدی کودک‌آزاری در استان مرکزی

مدیرکل پزشکی قانونی استان مرکزی گفت: کودک‌آزاری در سه ماه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته در این استان ۴۱ درصد کاهش یافته است.

دکتر«مهدی علیزاده مهاجر» روز چهارشنبه در نشست خبری، افزود: این استان با وجود نداشتن دریا، دریاچه و رودخانه در فوت ناشی از غرق شدگی، رتبه اول کشور را دارد.

وی بیان کرد: همچنین استان مرکزی در فوت ناشی از منواکسید کربن نیز، رتبه دوم کشور را دارد.

مدیرکل پزشکی قانونی استان مرکزی گفت: این دو عامل قابل پیشگیری است که با آموزش می‌توان فراوانی آن را در جامعه کاهش داد.

علیزاده به ظرفیت‌های پزشکی قانونی در استان اشاره کرد و افزود: این استان با داشتن روان پزشکی قانونی جزو استان‌هایی است که نیرو استخدامی در این بخش دارد.

وی بیان کرد: کمبود پزشک یکی از معضلات پزشکی قانونی استان مرکزی است که در سالهای گذشته به همین دلیل مراکز پزشکی قانونی در شهرستان‌ها تعطیل بود اما اکنون چهار اداره در سطح استان تاسیس شده است.

مدیرکل پزشکی قانونی استان مرکزی گفت: مراحل آسیب شناسی و سم شناسی از ابتدا تا انتها در استان انجام و خدمات ارایه می‌شود.

دکتر علیزاده افزود: یکی از چالش‌های استان در حوزه پزشکی قانونی، پروژه در دست ساخت برای مرکز پزشکی قانونی ساوه است و با توجه به اینکه این شهرستان به عنوان قطب صنعتی است و پرونده حوادث کار زیاد دارد باید نسبت به تسریع در تکمیل این مرکز اقدام شود.

وی بیان کرد: برای تامین ساختمان پزشکی قانونی در ساوه از محل اعتبارات سفر ریاست جمهوری مناقصه برگزار شد و ۵۰ میلیارد ریال نیز تامین شد.

مدیرکل پزشکی قانونی استان مرکزی با بیان تصویر درستی از فعالیت پزشکی قانونی در جامعه وجود ندارد بیان کرد: امور مربوط به متوفیان فقط پنج درصد وظایف پزشکی قانونی را شامل می‌شود و ۹۵ درصد فعالیت پزشکی قانونی، برای احیا است.

دکتر علیزاده افزود: یکی از وظایف پزشکی قانونی آموزش و پژوهش است که با معاونت جرم دادگستری، ارتباط تنگاتنگی در این راستا وجود دارد.

وی بیان کرد: اکنون ۱۴ مرکز پزشکی قانونی در سطح استان مرکزی فعالیت دارند و هیچ شهرستانی در استان، بدون مرکز پزشکی قانونی نیست.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.