صادرات ۳۸۰ هزار و ۱۵۶ تن کالا از گمرکات استان مرکزی

مدیرکل گمرکات استان مرکزی گفت: ۳۸۰ هزار و ۱۵۶ تن کالا بهار امسال از گمرکات این استان به خارج از کشور صادر شد.

«علیرضا صدیقی‌راد » افزود: این کالاها به ارزش ۲۲۵ میلیون و ۳۲۲ هزار و ۹۳ دلار از گمرکات استان مرکزی به مقصد ۶۳ کشور جهان از جمله افغانستان، پاکستان، عراق، ترکیه و ارمنستان صادر شد.

وی ادامه داد: صادرات کالا از گمرکات استان مرکزی در این مدت نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر وزنی پنج درصد افزایش یافت.

مدیرکل گمرکات استان مرکزی خاطرنشان کرد: انواع هیدروکربن، گاز مایع، کامپاند پلی اتیلن، روغن سبک، قوطی آلومینیوم، ظروف شیشه‌ای، رول دستمال کاغذی، آب میوه تغلیظ شده، شیر خشک صنعتی، شمش آهن و فولاد بیشتر کالاهای صادر شده در این مدت است.

صدیقی‌راد گفت: ۶۸ هزار و ۳۰۸ تن کالا به ارزش ۲۱۹ میلیون و ۵۵۲ هزار و ۶۷۲ دلار نیز در بهار امسال به استان مرکزی وارد شد که واردات این کالاها نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر وزنی و ارزشی به ترتیب ۹۲ و ۶۱ درصد افزایش داشت.

وی ادامه داد: این کالاها از مبدا ۴۴ کشور جهان از جمله امارات متحده عربی، چین، ترکیه، عراق و آلمان به استان مرکزی وارد شد.

مدیرکل گمرکات استان مرکزی بیان کرد: کویل و شمش آلومینیوم، آنتی اکسیدان‌ها، درب قوطی آلومینیومی، کربن، پارا آمینوفنل گرید دارویی، اسانس خوراکی، آب میوه و اسانس‌های آرایشی و بهداشتی از جمله کالاهای وارد شده به استان در این مدت بود.

صدیقی‌راد یادآور شد: ۱۹۰ پرونده قاچاق کالا به ارزش ۴۱۵ میلیارد و ۹۵۷ میلیون و ۷۷۲ هزار ریال از ابتدای سال جاری تاکنون در گمرکات استان مرکزی تشکیل شد که ارزش و تعداد این پرونده‌ها نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ترتیب ۲ و ۲۵ درصد افزایش یافت.

وی، میزان درآمد مالیات بر ارزش افزوده گمرکات استان مرکزی در سه ماه امسال را ۲ هزار و ۱۳۸ میلیارد و ۲۷۴ میلیون و ۷۲۲ هزار ریال عنوان کرد و گفت: این درآمدها نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۸۶ درصد افزایش دارد.

مدیرکل گمرکات استان مرکزی افزود: گمرکات این استان در بهار امسال یک‌هزار و ۳۲۰ میلیارد و ۷۵۰ میلیون و ۵۶۸ هزار ریال درآمد ملی و استانی کسب کرد.

استان مرکزی با دارا بودن بیش از سه هزار واحد صنعتی، از قطب‌های مهم صنعتی و کشاورزی کشور به شمار می‌رود.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.