کلاهبرداری در پوشش تبلیغات فضای مجازی

فروشندگان کسب و کار‌های مجازی، مراقب کلاهبرداران و شیادان سایبری باشند.

به گزارش اخبار روزانه استان مرکزی،رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان مرکزی گفت: با توجه به گسترش کسب و کار‌های اینترنتی و لزوم انجام تبلیغات در فضای مجازی به منظور جلب مشتری، فروشندگان کسب و کار‌های مجازی باید مراقب کلاهبرداران و شیادان سایبری باشند.

سرهنگ احسان آنقی افزود: در پی شکایت یکی از شهروندان اراکی مبنی بر کلاهبرداری ۴۰ میلیونی از وی در فضای مجازی موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا استان قرار گرفت.

سرهنگ آنقی اضافه کرد: شاکی که در کسب و کار‌های فضای مجازی مشغول به کار می‌باشد در اظهارات ابتدایی خود بیان داشت که به منظور تبلیغ کسب و کار خود در فضای مجازی مبلغ ۴۰ میلیون ریال برای شخصی واریز کرده است، اما پس از آن دیگر پاسخگو نبوده است.

او با اشاره به شناسایی متهم در ادامه تحقیقات کارشناسان پلیس فتا استان مرکزی گفت: با توجه به مستندات موجود و بررسی‌های تخصصی صورت گرفته، وجه سرقت شده از شاکی پرونده با رصد حساب‌های مجرمانه در نهایت مسدود و متهم اصلی پرونده شناسایی و طی گزارش تکمیلی به مراجع قضایی معرفی شد.

سرهنگ آنقی با اشاره به بازگشت وجه کلاهبرداری شده به حساب شاکی اراکی، افزود: به افراد ناشناس در فضای به هیچ‌وجه اعتماد نکنید و در صورتی که نیازمند تبلیغات در فضای مجازی بودید می‌توانید از طریق درگاه‌های مطمئن و شرکت‌ها و افراد شناخته شده اقدام نمایید و از واریز هرگونه وجه برای افراد ناشناس پیش از احراز هویت خودداری کنید.

او در پایان ضمن هشدار در خصوص خرید‌های اینترنتی بیان داشت:در هنگام خرید به تبلیغات فریبنده‌ی فروشگاه‌هایی که در بستر شبکه‌های اجتماعی در حال فروش کالا‌های خود می‌باشند توجه نکنید و خرید‌های خود را از سایت‌های معتبر و دارای مجوز‌های قانونی انجام دهید و به نماد اعتماد الکترونیکی سایت‌های فروشگاهی دقت کنید.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.