اظهارات سه عضو منتخب شورای شهر ساوه در آستانه روز خبرنگار

به گزارش مرکزی دیلی، محمد رضا منصوری منتخب مردم ساوه در شورای اسلامی این شهر در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)-منطقه مرکزی با اشاره به جایگاه رسانه ها در توسعه پایدار جوامع افزود: خبرنگاران می توانند ضمن انعکاس استعدادها و پتانسیل های یک جامعه به شفاف سازی امور کمک کنند و با بهره گیری از نقد منصفانه، پلی میان مردم و مسئولین باشند .

وی افزود: یکی از برنامه های مهم شورای شهر آینده زمینه سازی برای حضور پررنگ رسانه ها در جلسات علنی شورای شهر است و خبرنگاران به عنوان نمایندگان افکار عمومی می توانند با حضور خود در جلسات شورا ، هم فعالیت ها و دیگاه های اعضای شورای شهر را به اطلاع مردم برسانند و هم به عنوان ناظر از سوی افکار عمومی به بررسی عملکرد شورای شهر بپردازند.

منصوری گفت : قانون تصریح دارد که جلسات شورای شهر باید علنی اداره شود مگر در معدودی از جلسات که بنا به درخواست اعضا غیر علنی برگزار می شود که البته تعداد این جلسات بسیار ناچیز و کم خواهد بود و ما اصرار داریم که تصمیمات و نظراتمان در معرض افکار عمومی باشد چراکه مردم را نامحرم نمی دانیم .

وی با انتقاد از عدم شرکت رسانه ها و مردم در جلسات شورای شهر خاطرنشان ساخت : جلسات مجلس شورای اسلامی با آن سطح از تصمیمات و مصوبات از طریق رادیو فرهنگ و با حضور خبرنگاران و مردم تشکیل می شود و سئوال اساسی ما اینست که چرا در جلسات شورای شهر نباید رسما از مردم و رسانه ها دعوت کرد؟

این استاد دانشگاه افزود: پیشنهاد مشخص من این است که تمامی جلسات شورای شهر چهارم با دعوت رسمی از رسانه ها و با حضور مردم برگزار شود و محتوای این جلسات نیز فیلمبرداری و به مردم ارائه شود. ما تنها با این رویکرد است که اثبات می کنیم مردم محرم هستند و باید ناظر بر عملکرد منتخبانشان در شورای شهر باشند .

وی گفت : بنده برای طرح این پیشنهاد ۲ استدلال دارم؛ اول اینکه علنی شدن جلسات باعث می شود تا اعضا با مطالعه و کار کارشناسی بیشتر در صحن شورا حاضر شوند چراکه نظراتشان در معرض قضاوت رسانه ها و افکار عمومی خواهد بود و از این جهت دیگر تصمیمات غلط و هزینه بر اتخاذ نخواهد شد و اگر تصمیم غیر کارشناسی و غلطی هم اتخاذ شود مردم از آن مطلع خواهند شد و دوم اینکه ، اعضا مجبور خواهند شد برای طرح پیشنهادات و یا عملکرد شهرداری از کارشناسان و متخصصین و مشاورین امین استفاده کنند چراکه آنها در خصوص مدیریت شهری تصمیم گیری می کنند و یک تصمیم اشتباه گاها هزینه های میلیاردی به مردم تحمیل خواهد کرد ، مانند مصوبه ساختمان شهرداری ساوه ، پس با این استدلال ها لازم است تا جلسات شورای شهر علنی برگزار شود .

مرتضی خرمشاهی از دیگر اعضای منتخب شورای شهر ساوه نیز در گفتگو با خبرنگار ایسنا گفت : خبرنگار مقام شامخی دارد و شغل او بی شک شغل انبیاست. خبرنگار قلمی در دست دارد که خداوند متعال در قرآن کریم بدان سوگند خورده است .

وی افزود : هرجا که رسانه ها به طور قانونمند و دلسوزانه حضور دارند و فعالیت می کنند توسعه و پیشرفت در آنجا به چشم می خورد چراکه رسانه ها در جهان امروزی ، حائز نقشی کلیدی و تعیین کننده هستند .

وی با تاکید بر اینکه پرداختن رسانه ها به مسائل مدیریت شهری می تواند در راستای رفاه مردم تعریف شود گفت: بنده اعتقاد راسخ دارم که شورای شهر و شهرداری آینده باید با رسانه ها تعاملی جدی داشته باشد و پاسخگوی رسانه ها باشد .

وی تصریح کرد: در گذشته عنوان می شد که خبرنگاران و رسانه ها به اتفاق مردم می توانند در جلسات شورای شهر شرکت کنند اما در عمل هیچ بستری برای این حضور مهیا نمی شد و یا شاید در مواقعی ممانعت نیز به عمل می آمد اما شورای چهارم اگر می خواهد رابطه شفاف خود را با مردم و افکار عمومی نشان دهد باید از رسانه ها برای حضور در جلسات شورای شهر دعوت به عمل آورد و من فکر می کنم طرفداران حضور رسانه و مردم در جلسات شورای شهر زیاد باشند.

وی اضافه کرد: انشاءالله مصوبه دعوت از رسانه ها در جلسات شورای شهر چهارم با رأی بالایی به تصویب برسد و اگر کسی هم مخالفتی داشته باشد حتما دلایل مخالفت خود را برای رسانه ها و مردم تشریح خواهد کرد .

خرمشاهی خاطرنشان ساخت : شورای آینده کاملا شفاف است و چیز پنهانی از مردم ندارد و من رسما اعلام می کنم که منعی برای حضور خبرنگاران و مردم در جلسات علنی شورا وجود ندارد .

بهرام رحمتی یکی دیگر از اعضای منتخب شورای شهر ساوه نیز با تجلیل از مقام خبرنگار گفت : خبرنگار ، نماینده صادق و امین افکار عمومی است و این نماینده ناظر ، دارای شأنی خاص در قانون اساسی است و فعالیتش بسیار مبرم و کلیدی است .

وی با تاکید بر اینکه شورای شهر آینده تعامل خوبی با رسانه ها خواهد داشت گفت : بنده خاطره خوشی از همکاری رسانه ها با مردم دارم چراکه به عنوان رئیس کمیسیون تحقیق و تفحص شورای سوم بسیاری از موارد غیر شفاف را به مدد رسانه ها شفاف کردیم و به سالم سازی بدنه شهرداری کمک شایانی کردیم.

این مدیر فرهنگی افزود: یکی از شعارهای اکثر منتخبین شورای شهر چهارم ، حضور مردم و رسانه ها در جلسات علنی شورای شهر بوده است و ما نسبت به این حضور بسیار مصمم هستیم و بنا داریم در این دوره برای حضور رسانه ها در جلسات ، دعوتنامه رسمی ارسال کنیم و انشاءالله این حضور را در قالب مصوبه ای به مردم اعلام خواهیم کرد .

رحمتی همچنین با اشاره به عزم جدی شورای شهر آینده در راستای تشکیل کمیسیون بازرسی و تحقیق و تفحص شورای شهر گفت : این کمیسیون بر عملکرد خود اعضا و بدنه شورای شهر نظارت جدی خواهد کرد تا با اقدامات خلاف قانون و احیانا هرگونه فسادی به شدت برخورد شود .

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.