تعطیلی خودسرانه بیشترین تخلف نانوایی‌های استان مرکزی

سرپرست اداره‌کل تعزیرات حکومتی استان مرکزی گفت: تعطیلی خودسرانه نانوایی‌ها با ۷۰ فقره پرونده در سه ماه اول امسال، بیشترین تخلف این صنف در استان مرکزی است.

«سعید نورالهی» روز سه‌شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه استان در اراک، افزود: همچنین در بازرسی از واحدهای نانوایی ۶۳ مورد تخلف کم فروشی نیز ثبت شده است.

وی با بیان اینکه در حوزه آرد و نان، مشکلاتی در استان وجود دارد، تصریح کرد: متصدیان واحدهای نانوایی هم در کمبود آرد و هم در تعطیلی خودسرانه و نیز در عرضه خارج از شبکه آرد، تخلفاتی دارند که در مقایسه با سه ماه اول سال گذشته کاهش یافته است.

سرپرست اداره کل تعزیرات حکومتی استان مرکزی گفت: ۵۸ پرونده عرضه آرد خارج از شبکه در صنوف نانوایان استان در سه ماه اول امسال ثبت شده است.

نورالهی افزود: تعزیرات حکومتی، یک دستگاه شبه قضایی در بدنه قوه مجریه است و کار این مجموعه رسیدگی در صدور احکام و اجرای احکام است.

وی بیان کرد: تعزیرات حکومتی در استان ۹ شعبه بدوی فعال دارد که سه شعبه در مرکز استان و بقیه در سایر شهرستان دایر هستند.

سرپرست اداره کل تعزیرات حکومتی استان مرکزی گفت: سه‌هزار پرونده در بهار امسال وارد شعب تعزیرات حکومتی استان شد که با پرونده‌های موجود از سالهای قبل، سه هزار پرونده مختومه شد.

نورالهی افزود: تعزیرات حکومتی استان در سه حوزه کالا و خدمات، قاچاق کالا و ارز و بهداشت و درمان فعالیت دارد.

وی بیان کرد: ۴۰ درصد پرونده‌های رسیدگی شده در سال جاری از سوی سازمان صمت استان واصل شده و ۳۴ درصد نیز سهم سازمان جهادکشاورزی، ۱۴ درصد سهم نیروی انتظامی و ۱۱ درصد نیز مربوط به بازرسی اتاق اصناف است.

سرپرست اداره کل تعزیرات حکومتی استان مرکزی گفت: امسال یک‌هزار و ۹۵۵ فقره پرونده به شعب این اداره کل وارد و یک‌هزار و ۹۲۱ فقره اجرا شد و با توجه به ورودی سال قبل ۲۹۶ فقره پرونده باقی مانده است.

نورالهی، رقم وصولی از اجرای احکام در سه ماه اول امسال را ۲۷۰ میلیارد ریال عنوان کرد.

نورالهی محکومین زندانی استان مرکزی را ۱۶ نفر عنوان کرد و ادامه داد: هشت نفر از زندانیان تحت قرار وثیقه و ۸ نفر تحت حکم هستند که از این تعداد با تمهیدات لازم دو نفر از زندانیان با تودیع وثیقه آزاد شدند، ۳۵ نفر نیز در خارج از استان بازداشت هستند.

سرپرست اداره کل تعزیرات حکومتی استان مرکزی گفت: ملاک ارزیابی فعالیت در این مجموعه، مدت زمان رسیدگی به پرونده است که در سه ماه سال جاری، مدت رسیدگی به پرونده‌ها ۱۱ روز در شعب است که در بخش پروندهای مربوط به بهداشت و درمان این مدت زمان کمتر است و در اجرای احکام این میانگین هفت روز است.

نوالهی افزود: ۶۲۱ مورد تخلف عدم درج قیمت، ۵۷۲ مورد تخلف گرانفروشی، ۳۸۳ مورد عدم رعایت مقررات بهداشتی، ۲۷۸ مورد کالای قاچاق، ۲۳۴ مورد عدم ارائه فاکتور خرید، ۱۶۰ مورد کم فروشی و ۱۵۶ مورد تعطیلی خودسرانه در سه ماه نخست امسال ثبت شده است.

نورالهی افزود: رسالت اصلی تعزیرات حکومتی، رسیدگی به پرونده‌های واصله از سوی ضابطین قضایی است که با استقرار دولت سیزدهم و تاکیدات ریاست جمهوری و تمهیدات ریاست قوه قضاییه، در بخش گشت‌های مشترک بازرسی نسبت به سال‌های قبل رشد ایجاد شده و امسال ۲۵۹ گروه گشت مشترک از ۲ هزار و ۱۹۹ واحد بازرسی و ۶۱۰ پرونده نیز تشکیل شد.

وی به تخلفات بزرگ برخی شرکت‌های تولیدی در استان مرکزی اشاره کرد و گفت: یک شرکت تولیدکننده مواد سلولزی در استان به دلیل گرانفروشی ۲۱۲ میلیارد تومان جریمه شد و شرکت تولیدکننده لاستیک نیز به علت تخلف ۶ میلیارد تومان جریمه شد.

سرپرست اداره کل تعزیرات حکومتی استان مرکزی درباره بازرسی از مشاورین املاک افزود: از ۲۰ خرداد ماه طرح ویژه نظارت بر بازار مسکن با هدف بازرسی از مشاورین املاک در دستور کار قرار گرفت که تاکنون ۱۱۰ واحد مشاور املاک بازرسی شده که بیش از ۵۰ درصد تخلف این واحدهای صنفی در حوزه‌های مختلف ثبت شده است.

نورالهی افزود: در اجرای این طرح، تعطیلی مشاوران املاک در دستور کار است تا با پلمب تعدادی از این واحدهای صنفی بتوان در اجرای طرح گام‌هایی برداشت.

وی با بیان اینکه، بهداشت و درمان، بخشی از فعالیت تعزیرات حکومتی است که در این راستا با توجه به گزارش‌های ارسالی، تخلفات در حوزه زیرمیزی پزشکان مورد توجه است و مردم با اعلام تخلف و شکایت، تعزیرات حکومتی را یاری دهند.

مدیرکل بازرسی استان مرکزی نیز گفت: سال گذشته ۲۲ بازرسی برنامه‌ای از دستگاه های اجرایی و نهادهای دولتی و ۵۸ مورد بازرسی موردی انجام شده که این بازرسی ها منجر به تولید گزارش می‌شوند.

سید مهدی تقوی افزود: سال گذشته یکی از مصوبات شورای شهر اراک به دیوان عدالت اداری ارسال و در نهایت مصوبه لغو شد. سال گذشته ۲۳ نفر به مراجع قضایی و ۱۶۳ نفر به مراجع اداری و انتظامی معرفی شده اند.

وی بیان کرد: سال گذشته ۲۳ نفر به مراجع قضایی و ۱۶۳ نفر به مراجع اداری و انتظامی معرفی شدند و ۱۷۶ نامه هشداری نیز به مدیران استان ارسال شد که با اصلاح از سوی مدیران از وقوع جرم جلوگیری به عمل آمد.

تقوی افزود: یک‌هزار و ۷۰۰ مورد اعلام شکایت در بازرسی استان در سامانه ۱۳۶ دریافت و رسیدگی شد.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.