استاندار مرکزی: عزم دولت در اتمام طرح‌های نیمه تمام جدی است

استاندار مرکزی گفت: عزم دولت سیزدهم در اتمام طرح‌های نیمه تمام جدی است.

«فرزاد مخلص الائمه» روز سه شنبه در جمع بازنشستگان و کارکنان شرکت پتروشیمی شازند، افزود: ۸۰ هزار طرح نیمه تمام باقی مانده از سال‌های گذشته در سطح کشور وجود دارد که بخشی از این طرح‌ها در این استان قرار دارند.

وی ادامه داد: اتمام این طرح‌ها نیازمند اختصاص بودجه ۳۰ سال کشور به آنها بوده و عزم دولت سیزدهم برای پایان این طرح‌ها جدی است.

استاندار مرکزی با یادآوری جذب ۳۲ هزار میلیارد ریال اعتبار عمرانی از سال ۹۵ تا سال ۱۴۰۰ خاطرنشان کرد: ۳۴ هزار میلیارد ریال اعتبار عمرانی سال گذشته برای اجرای طرح‌های عمرانی در این استان جذب شد که این منابع مالی هشت درصد بیشتر از منابع مالی جذب شده در مجموع ۶ سال قبل از آن بوده‌ است.

مخلص الائمه گفت: ۷۶ طرح عمرانی در حوزه سلامت استان مرکزی با شتاب در حال انجام است که برخی از این طرح‌ها از زمان برنامه ریزی نیز جلوتر است.

وی ادامه داد: بیمارستان فوق تخصصی زنان و زایمان اراک یکسال از برنامه زمان بندی شده برای بهره‌برداری جلوتر بوده و با بهره برداری از این طرح در آینده نزدیک بیمارستان آیت الله طالقانی این شهر از مدار خارج می‌شود.

استاندار مرکزی اظهار کرد: در صورتی که عملیات اجرایی بیمارستان فوق تخصصی زنان و زایمان اراک همانند پل سنجان و بقیه طرح‌های عمرانی استان انجام می‌شد، این طرح باید بین سال‌های ۱۴۲۵ تا ۱۴۳۰ به بهره برداری می رسید.

مخلص الائمه افزود: ۲۲ درصد عملیات اجرایی این بیمارستان در مدت ۱۰ تا ۱۲ سال و ۷۰ درصد آن در مدت یکسال گذشته انجام شده‌ است.

وی ادامه داد: استان مرکزی در زمینه جهاد آبرسانی سال گذشته در سطح کشور رتبه نخست را به خود اختصاص داد و به زودی مشکل حجم زیادی از روستاهای استان که دچار تنش آبی هستند و شهرهایی که مشکل آبی دارند برطرف می شود.
استاندار مرکزی یادآور شد: بر اساس آخرین گزارش اتاق بازرگانی ایران که مبتنی بر ۲۸ مولفه در سطح کشور است، استان مرکزی در زمینه بهبود فضای کسب و کار رتبه نخست را کسب کرده‌ است که این مهم با تلاش، کوشش و همکاری و هماهنگی بخش خصوصی، دولتی و فعالان اقتصادی به دست آمده‌ است.

مخلص الائمه افزود: همچنین استان مرکزی سال گذشته در زمینه احیای واحدهای تعطیل و نیمه تعطیل رتبه نخست را به خود اختصاص داد.

وی اظهار کرد: جنگ باد و خورشید با نفت آغاز شده و طرف برنده مشخص است و آنهایی که در سمت نفت و گاز برای تامین انرژی ایستادند باید موقعیت خود را اصلاح کرده و به سمت طرف برنده حرکت کنند.

استاندار مرکزی گفت: نفت در آینده جایگاه و نقش خود را به تدریج در حوزه الکتریسیته و خودرو را از دست می‌دهد.

بیش از سه هزار واحد صنعتی در استان مرکزی فعال است.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.