اظهارات آیت‌الله قربانعلی دری‌نجف‌آبادی در جلسه شورای اداری شهرستان ساوه

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه مرکزی آیت‌الله قربانعلی دری‌نجف‌آبادی در جلسه شورای اداری شهرستان ساوه در سخنانی اظهار داشت: معمار کبیر انقلاب اسلامی این دو میراث فاخر را به امانت نزد ملت ایران نهاده است و وظیفه همگان صیانت و پاسداری از این دو میراث گرانبهاست.

وی ادامه داد: قانون اساسی به عنوان تبلور حکومت دینی به عنوان وجه تمایز نظام اسلامی با سایر حکومت‌های دنیاست چرا که در هیچ حکومتی چنین قانون اساسی مدون و مؤثر در تمامی جهات وجود ندارد.

وی با بیان اینکه جمهوریت نظام دیگر میراث‌ گران‌بهای امام عزیز است، ادامه داد: تشکیل مجلس شورای اسلامی، خبرگان رهبری، برگزاری انتخابات، مردم‌سالاری دینی، اخلاق و معنویت دیگر میراث‌ گرانبهای امام راحل است.

امام جمعه اراک با بیان اینکه امام مشعل پرفروغ هدایت امت است، افزود: امام خمینی(ره) به ملت ایران درس آزدگی، اعتماد به نفس، خوداتکایی، استقلال‌طلبی، مبارزه با استکبار و مبارزه با صهیونیست را آموخت.

وی بیان کرد: در سایه آموزه‌های امام و ترویج مکتب سیاسی الهی آن شخصی عظیم تاریخ هم‌اکنون عامل عزت، شکوه و اقتدار و سربلندی ملت ایران در عرصه‌های بین‌المللی شده است.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی در ادامه با اشاره به برگزاری نخستین کنگره بین‌المللی بزرگداشت شهید آیت‌الله سیدمصطفی موسوی‌خمینی پدر امام راحل با عنوان چشمه آفتاب در شهرستان خمین استان مرکزی، اظهار داشت: در این همایش از مجموعه آثار امام راحل به زبان فارسی و عربی در قالب ۵۰ جلد رونمایی شد.

وی ادامه داد: آثار امام راحل همواره گنج‌های با عظمتی است که مطالعه و تفکر در آن نیاز امروز جامعه بشری به ویژه نسل جوان است تا با اندیشه‌های این مرد بزرگ آشنا شوند.

وی تصریح کرد: با مطالعه در آثار امام در‌می‌یابیم که آن بزرگوار طلسم‌های باطل را در گورستان تاریخ مدفون کرد و به مردم پیام ایستادگی و مقاومت در برابر زورگویی‌های مستکبران جهان می‌دهد.

وی در ادامه با اشاره به برخی مشکلات شهرستان ساوه از جمله کمبود آب در این منطقه اظهار داشت: این منطقه و در کل استان مرکزی از مناطق کم آب کشور است و کاهش نزولات آسمانی نیز به مشکلات مردم این استان در خصوص کمبود آب افزوده است.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی خاطرنشان کرد: بنابراین تنها راهکار مقابله با کم‌آبی صرفه‌جویی، استفاده بهینه و بهره‌مندی از آبیاری نوین در تولید محصول کشاورزی و متناسب با شرایط آب و هوایی و تحقق اقتصاد مقاومتی با استفاده بهینه در منابع و صرفه‌جویی است.

به گزارش ایسنا معاون استاندار و فرماندار ساوه نیز در این جلسه گفت: شهرستان ساوه با بیش از ۲۶۰ هزار نفر جمعیت به دلیل ویژگی مهاجرپذیری قومیت‌های گوناگونی در آن سکونت دارند.

محمد بهاروند بیان کرد: در حالی که میانگین رشد جمعیتی کشور سالانه ۱.۳ و در استان نیز نزدیک به یک است اما این رقم در شهرستان ساوه سالانه ۱.۸ است به طوری که از میانگین کشوری بالاتر است.

وی با اشاره به برخی ظرفیت ها و پتانسیل های شهرستان ساوه اظهار داشت: با وجود ظرفیت های بزرگی که این شهرستان دارد تامین برخی زیرساخت ها و نیازهای این منطقه ضروری است.

فرماندار ساوه تامین آب از سرشاخه‌های دز برای این شهرستان، تسریع در بهره برداری از کنارگذر و تصفیه خانه‌های آب و فاضلاب را از مهمترین نیازهای مردم این منطقه دانست.

به گزارش ایسنا نماینده ولی فقیه در استان مرکزی پس از شرکت در جلسه شورای اداری شهرستان ساوه به همراه امام جمعه و فرماندار از شهرک ۵۰ هکتاری اداره اوقاف و امور خیریه این شهرستان بازدید و از نزدیک در جریان روند آماده سازی این شهرک قرار گرفت.

این شهرک مسکونی در جنوب شرق شهر ساوه و در کنار مجموعه تفریحی بام ساوه احداث خواهد شد که ۱۱ هکتار از این شهرک مسکونی و مابقی آن شامل معابر، فضای سبز و سایر خدمات خواهد بود.

اراضی این شهرک در ازای موقوفاتی که در گذشته به اداره راه و شهرسازی این شهرستان واگذار شده بود، تحویل اداره اوقاف و امور خیریه شده، درآمد حاصل از این شهرک بر اساس نیات واقفین هزینه خواهد شد.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.