تردد روزانه ۵۲ هزار خودرو در اراک یکی از منابع مهم آلودگی هوا است

به گزارش مرکزی دیلی، «محمدابراهیم عباسی» روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: بر اساس برآوردهای انجام شده بیش از ۱۷ هزار دستگاه از خودروی عبوری اراک خودروهای سنگین است که با توجه به ساخت کنارگذر شمالی باید با همکاری نیروی انتظامی و تکمیل علایم و تابلوهای آن توسط راه و شهرسازی از ورود این حجم قابل توجه خودرو به اراک جلوگیری شود.

وی توضیح داد: اولویت برنامه های شهرداری اراک بر ساخت و تکمیل تقاطع های غیرهمسطح گذاشته شده چرا که هسته مرکزی این شهر با معابر باریک پاسخگوی حجم بالای خودرو نیست .

شهردار کلانشهر اراک بیان کرد: یکی از برنامه های شهرداری اراک اجرای طرح ترافیک در هسته مرکزی این شهر است که برای تسریع اجرای آن و همچنین تهیه تجهیزات هوشمند سازی ترافیک نیاز است که سهم شهرداری اراک از قانون جرایم راهنمایی و رانندگی پرداخت شود.

عباسی ادامه داد: منشا ۴۹درصد ازآلایندگی اراک منابع متحرک درون شهری و گرمایشی عنوان شده که می طلبد در سایه برنامه ریزی در اصلاح معابر، تقویت ناوگان عمومی شهری و اجرای طرحهای ترافیکی این سهم کاهش یابد.

وی بیان کرد: برمبنای هدفگذاری برنامه پنجم توسعه استان مرکزی باید ظرف پنج سال آینده ۱۵ هزار خودروی فرسوده در اراک از رده خارج و سیستم سوخت یکهزار موتورسیکلت نیز اصلاح شود.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.