۱۱خدمت ثبت احوال استان مرکزی ازطریق دفاتر پیشخوان دولت انجام می شود
به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از روز شنبه روابط عمومی ثبت احوال استان مرکزی ˈ مهدی چقایی ˈ افزود: این خدمات شامل اخذ در خواست تعویض شناسنامه، تغییر نام، تغییر نام خانوادگی، المثنی شناسنامه نوبت اول، دوم و سوم، صدور گواهی وفات، ثبت مشخصات فرزندان در شناسنامه والدین، ثبت واقعه ازدواج در شناسنامه، اجرای آرای محاکم قضایی و اخذ درخواست هیات حل اختلاف است.
وی خاطر نشان کرد: این خدمات در چهار دفتر خدمات هویت پیشخوان دولت در اراک و دو دفتر خدمات پیشخوان دولت در ساوه ارائه می شود.
ثبت وقایع حیاتی چهارگانه و مهاجرت، صدور مدارک هویتی ایرانیان، تولید و انتشار آمارانسانی و تحولات جمعیتی از وظایف اصلی سازمان ثبت احوال است.
ثبت احوال استان مرکزی ، در تاریخ ۲۹ شهریور ۱۳۰۴ شمسی با صدور اولین شناسنامه برای فردی به نام علی اکبر خان طهماسبی فعالیت خود را در اراک آغاز و بتدریج در سایر شهرستانهای استان دایرشد.
در حال حاضر ثبت احوال در استان مرکزی دارای سیزده اداره در شهرستانهای ؛ اراک، آشتیان ، تفرش، خمین ، خنداب، دلیجان، زرندیه، ساوه، شازند، فراهان،کمیجان ، محلات، و بخش سربند و پنج نمایندگی است.