صندلی‌هایی که به خبرنگاران نرسید و خالی ماند

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از خبرنگار مهر، خبرنگاران استانی که از ساعات اولیه صبح روز چهارشنبه برای حضور در کنگره و پوشش خبری آن از اراک اعزام خمین شده بودند متاسفانه در بدو ورود به محل برگزاری کنگره با برخورد ناشایست مسئولین سالن برگزاری مواجه شدند به طوری که مسئولان سالن ضمن توهین به حضور خبرنگاران و تعداد آنها اجازه نشستن خبرنگاران در جایگاه میهمانان همایش را نداده و از آنها می‌خواستند در آخرین ردیف سالن مستقر شوند.

این برخورد ناشایست با خبرنگاران تا آنجا پیش رفت که این جمع علی‌رغم آنکه با دعوت استانداری مرکزی و طبق هماهنگی‌های قبلی ضمن دارا بودن کارت برای پوشش خبری برنامه در خمین حاضر شده بودند، محل برگزاری کنگره را به نشانه اعتراض ترک کردند.

عذرخواهی معاون سیاسی امنیتی استانداری مرکزی

بعد از خروج خبرنگاران از محل برگزاری کنگره معاون سیاسی امنیتی استاندار مرکزی در محوطه مصلی حاضر و ضمن عذرخواهی از بابت نوع برخورد مسئولین سالن با وعده این موضوع که مشکل محل استقرار خبرنگاران مرتفع شده است از آنها دعوت کرد به داخل سالن بازگردند.

اما متاسفانه بعد از حضور مجدد خبرنگاران در محل برگزاری کنگره آقایانی که گویا تیغشان از معاون سیاسی امنیتی استاندار مرکزی برنده تر بود با صف آرایی در جلوی حدود ۱۱ ردیف نخست محل برگزاری کنگره که برای میهمانان در نظر گرفته بودند و حاوی وسائل پذیرایی بود بار دیگر با اقدامی توهین آمیز حتی از عبور خبرنگاران نیزاز این محل خودداری کردند.

این بار نیز خبرنگاران به احترام حسن بیگی معاون سیاسی امنیتی استاندار مرکزی و روابط عمومی استانداری که همکاری لازم را با خبرنگاران برای حل مشکل فوق داشته اما در برابر عده ای که هیچ آگاهی از حساسیت کار خبرنگاران نداشتند بناچار رسالت خبری خود را به انجام رساندند.

این در حالی بود که صندلی‌های فوق که خبرنگاران اجازه نشستن بر آنها را نداشتند در طول برگزاری کنگره یا خالی ماندند یا تعدادی از آنها توسط شهروندان عادی شهر پر شدند.

روز دوم کنگره بین المللی چشمه آفتاب نیز که در روز پنج شنبه برگزار شد همراه با حواشی خاص خود بود. در این روز که با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی، محسن رضایی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، نمایندگان مراجع عظام تقلید از قم و جمعی از پژوهشگران و مردم شهر خمین برگزار شد تاخیر در شروع برنامه برای خبرنگارانی که از ساعات اولیه صبح در شهر خمین حاضر شده بودند کمی سخت بود.

میهمانان خارجی که از قم آمده بودند

ارائه مقالات بخش خارجی کنگره بین المللی چشمه آفتاب از دیگر حاشیه های این کنگره بود.

مقالاتی که توسط طلبه‌های خارجی حوزه علمیه قم ارائه می‌شد و  هیچ شرکت کننده خارجی نبود که خاص این کنگره سختی راه را بر خود تحمیل کند. این در حالی بود که مجری برگزار کننده بخش مقالات تحصصی در تقدیر از حسینی شرکت کننده کشمیری در کنگره زمان زیادی را برای تقدیر از وی بخاطر انجام سفر طولانی از کشمیر برای حضور این کنگره اختصاص داد.

این درحالی بود که این شرکت کننده به گفته خویش که دارای همسر ایرانی نیز هست از قم برای شرکت دراین کنگره حاضر شده بود!

کنگره بین المللی چشمه افتاب طی دو روز- هفتم و هشتم خرداد ماه-در بزرگداشت پدر امام خمینی(ره) آیت الله سیدمصطفی موسوی خمینی در مصلای شهر خمین با حضور برخی از مسئولان کشوری و استان مرکزی برگزار شد و خبرنگاران علیرغم این توهین ها پوشش خبری مناسبی از این کنگره داشتند.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.